Πότε η άσκηση κάνει περισσότερο κακό παρά καλό;

Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν στο Journal of the American College of Cardiology από Δανούς ερευνητές, τα αποτελέσματα της οποίας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι όσοι κάνουν έντονες προπονήσεις (πάνω από 4 ώρες αερόβιας προπόνησης ανα εβδομάδα) υπάρχει πιθανότητα να αναστρέψουν τα θετικά οφέλη της άσκησης.
Συγκεκριμένα επισημαίνουν οτι όσοι κάνουν μεγάλες και έντονες προπονήσεις τείνουν να έχουν τις ίδιες σωματικές προσαρμογές με αυτούς που δεν έχουν ασκηθεί ποτέ στη ζωή τους. Τα αποτελέσματα βγήκαν για μέσους ανθρώπους ασχέτως αν κάποιοι είχαν καρδιακά προβλήματα, αν έπιναν αλκοόλ, αν ήταν διαβητικοί ή αν κάπνιζαν.
Σημαντική είναι οποιαδήποτε άσκηση και κίνηση είναι καλύτερη από το τίποτα και την αδράνεια ενώ η υπερβολή στην προπόνηση δεν σημαίνει πάντα οτι θα μας φέρει και μεγαλύτερα αποτελέσματα.
Η παρότρυνση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για 150-200 λεπτά αερόβιας άσκησης την εβδομάδα είναι σημαντικές για την καταπολέμηση των ασθενειών και της καλύτερης καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, αλλά επίσης υπάρχουν πολλές έρευνες που αποδεικνύουν οτι ακόμα και χαμηλότεροι στόχοι μπορούν να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα. Χαρακτηριστικά, έρευνα που έγινε σε πάνω από 250.000 ενήλικες έδειξε οτι λιγότερο από 1 ώρα άσκησης την εβδομάδα μείωσε κατά 15% τους θανάτους. Επίσης μια επανεξέταση 254 άρθρων κατέληξε στο συμπέρασμα οτι 1-74 λεπτά άσκησης την εβδομάδα μπορεί να μειώσει 19% τον κίνδυνο θανάτου.