Πως να αντιμετωπίσετε το πρήξιμο στην κοιλία…

Πως να αντιμετωπίσετε το πρήξιμο στην κοιλία…

 
Το ‘χουν νιώσει όλοι και πολλές φορές χωρίς να έχουν φάει πολύ ή να έχουν προχωρήσει σε κάποια διατροφική ατασθαλία: εκείνο το φούσκωμα στην κοιλιά, το οποίο συνοδεύεται από έντονο αίσθημα δυσανεξίας και με το πρήξιμο να μην υποχωρεί παρά μόνο μετά από ώρες, αναγκάζοντας εκείνον που υποφέρει από αυτό να αισθάνεται άνετα μόνο με τις πυτζάμες.

Η “κοιλιακή διάταση”, όπως είναι η επιστημονική ονομασία αυτής της δυσάρεστης κατάστασης δεν γνωρίζει φύλο, ηλικία και δεν έχει πάντοτε να κάνει με κάτι που φάγαμε ή ήπιαμε. Αρκεί το άγχος μιας δύσκολης μέρας στη δουλειά, για να δημιουργήσει άμεσα δυσφορία, κάποτς πόνο και προβλήματα στην αναπνοή ή έστω μια μπουκιά από κάποια τροφή, στην οποία έχουμε δυσανεξία και ή δεν το γνωρίζουμε ή δεν φανταζόμασταν ότι ακόμη και μία μικρή ποσότητα θα μας δημιουργήσει πρόβλημα.

Που εμπλέκεται το άγχος; Σύμφωνα με τους ειδικούς στις ποσότητες αέρα που εισπνέουμε αγκομαχώντας ή ξεφυσώντας για κάποια προθεσμία, ακόμη και χωρίς να το καταλαβαίνουμε.

Τι άλλο μπορεί να ευθύνεται για την κοιλιά που φουσκώνει, δίνοντας την εντύπωση ότι βάλαμε κιλά, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μην έχουμε φάει παρά ελάχιστα; Οι λόγοι είναι αρκετοί και κάποτε ύπουλοι: από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, από τη δυσανεξία σε συγκεκριμένες τροφές ή πρόθετα τους, από την ύπαρξη ομάδων βακτηρίων του εντέρου, από τη συσσώρευση αέρα στο έντερο.

Σε κάποιες περιπτώσεις η εκδήλωση του φαινομένου διαρκεί για ώρες, ακόμη και για μέρες και η χρήση είτε υπακτικών είτε βοηθημάτων που καταπολεμούν τη λεγόμενη καούρα, δεν έχουν να προσφέρουν και μεγάλη ανακούφιση.

‘Οπως επισημαίνεται σε σχετικό άρθρο του Health.com, πέρα από την επιβεβλημένη επίσκεψη στον γιατρό και τις εξετάσεις αίματος που μπορεί να διαφωτίσουν αυτόν που υποφέρει για το τι δεν “ανέχεται” ο οργανισμός του και αντιδρά με οίδημα και πόνο, υπάρχουν τροφές και συμβουλές που μπορούν να μας απαλλάξουν από αυτό τον συχνό και συνήθως απρόσμενο μπελά.

Σαν πρώτο βήμα συνίσταται το να κρατάμε ημερολόγιο με τις φορές, που το φούσκωμα κατέστρεψε τη μέρα μας. Σ’ αυτό θα πρέπει να σημειώνουμε τι είχαμε φάει πριν, με τι ηρεμήσαμε μετά και κυρίως τη συχνότητα που υποφέραμε μέσα στη διάρκεια 15 ημερών – ενός μήνα, από τις επιθέσεις του εντέρου, Επίσης, προτείνονται τροφές που συνήθως δρουν ευεργετικά, την ώρα της κρίσης ή τουλάχιστον μειώνουν τα συμπτώματα του πόνου και της δυσφορίας.

Ο λιναρόσπορος, το τσάι μέντας, ο μαραθόσπορος είναι μερικές από αυτές: ο λιναρόσπορος γιατί βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου, η μέντα γιατί μειώνει το αίσθημα της δυσανεξίας από τον αέρα που έχει παγιδευτεί στην κοιλιά (και μπορεί να οφείλεται στο συχνό μάσημα τσίχλας, στο ότι χρησιμοποιούμε καλαμάκι για να απολαύσουμε το αναψυκτικό μας, αλλά και στην υπερκατανάλωση ανθρακούχων ποτών) και ο μαραθόσπορος, που εδώ και χρόνια θεωρείται φυσικό βοήθημα στην παραγωγή πεπτικών ενζύμων.

Βάσει δε, επιστημονικής έρευνας που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Sciences and Nutrition, ο μαραθόσπορος χρησιμοποιείται ως συστατικό σε φαρμακευτικά σκευάσματα που καταπολεμούν τα αέρια, το πρήξιμο και την ακανόνιστη λειτουργία του εντέρου. Ένα ακόμη μυστικό που δίνουν παθολόγοι και εντερολόγοι αφορά την επιλογή ρούχων, που χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε μπορούν να επιτείνουν το πρόβλημα: αρκετοί ασθενείς που για καιρό παραπονούνταν για τυμπανισμό και αίσθημα δυσφορίας συνήθιζαν να φορούν ψηλόμεσα παντελόνια ή φούστες που “εγκλώβιζαν” την κοιλιά ή στενές ζώνες και υφάσματα που καταπίεζαν την περιοχή.

ΠΗΓΗ