Προσοχή! Τι συμβαίνει στον οργανισμό από την υπερβολική κατανάλωση νερού…

Προσοχή! Τι συμβαίνει στον οργανισμό από την υπερβολική κατανάλωση νερού…
Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου με βάση μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Όουκλαντ από 17 ερευνητές.
Η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Δρ Tamara Hew-Butler, δηλώνει: «Ο βασικός μας στόχος είναι να επανεκπαιδεύσουμε το ευρύ κοινό σχετικά με τους κινδύνους που ενέχει η υπερκατανάλωση νερού, όταν υπερβαίνει την ανάγκη να σβήσουμε τη δίψα μας, κατά τη διάρκεια της γυμναστικής».

Αναγνωρισμένο φαινόμενο στο χώρο της Ιατρικής αποτελεί η υπονατριαιμία της άσκησης ή αθλητική υπονατριαιμία (Exercise Associated Hyponatremia – ΕΑΗ), από υπερκατανάλωση δηλαδή, νερού των αθλητών. Είναι εκείνοι που κινδυνεύουν περισσότερο.

Έρευνες δείχνουν ότι τουλάχιστον 14 θάνατοι έχουν καταγραφεί μεταξύ αθλητών (μαραθωνοδρόμων, παικτών ποδοσφαίρου κ.α.) λόγω υπερκατανάλωσης νερού ή αθλητικών ποτών (sports drinks) σύμφωνα με το πάνελ των ειδικών, κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Για να αποφευχθεί η υπονατριαιμία οι ειδικοί προτείνουν: «Η αξιοποίηση του έμφυτου μηχανισμού που καθοδηγεί την κατανάλωση υγρών είναι μια στρατηγική που θα βοηθήσει να αποφευχθεί η υπερκατανάλωση υγρών και η επακόλουθη υπονατριαιμία και παράλληλα να εξασφαλιστεί η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού ώστε να αποφευχθεί η αφυδάτωση».
Συμπτώματα της αθλητικής υπονατριαιμίας
ζαλάδα και τάση λιποθυμίας
ναυτία
πρήξιμο
αύξηση του βάρους κατά τη γυμναστική

Μόνο σε σοβαρές περιπτώσεις εκδηλώνεται τα εξής:
τάση προς έμετο
πονοκέφαλος
πνευματική σύγχυση
ευερεθιστότητα
ντελίριο
επιληπτική κρίση
κώμα
Το Ινστιτούτο Ιατρικής σχετικά με την ενυδάτωση του οργανισμού συνιστά στους άνδρες να καταναλώνουν 3,7 λίτρα υγρών ημερησίως και στις γυναίκες να καταναλώνουν 2,7 λίτρα υγρών ημερησίως. Επίσης στα υγρά περιλαμβάνονται φρούτα, λαχανικά και άλλες πηγές πέραν του νερού.

Για τους αθλητές που χάνουν επιπλέον υγρά μέσω της σωματικής άσκησης, συνιστάται να καταναλώνονται 1,5 με 2,5 ποτήρια υγρών (1 ποτήρι = 240 ml) επιπλέον.