Προσοχή: Για την ζέστη και τον καύσωνα επιλέγετε ελαφριά και υγιεινά τρόφιμα!

Προσοχή: Για την ζέστη και τον καύσωνα επιλέγετε ελαφριά και υγιεινά τρόφιμα!
Με το καλοκαίρι να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, γιατροί και διαιτολόγοι συμβουλεύουν εκτός από την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού και γενικότερα την απόλυτη ενυδάτωση μικρά και ελαφριά γεύματα με λίγες θερμίδες που θα δροσίσουν τον οργανισμό σας και θα σας δώσουν ενέργεια.

Θα πρέπει λοιπόν να αποφύγετε:

* To αλκοόλ

* Τα ζεστά και βαριά τρόφιμα

* Τη ζάχαρη και τα λιπαρά

* Τα τρόφιμα που περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεϊνη όπως κόκκινο κρέας

SOS Καταναλώνετε αρκετά φρούτα και λαχανικά για να αποφύγετε την αφυδάτωση
Κάποια από τα γεύματα που θα συμβουλεύαμε να καταναλώνετε είναι:

* Ντάκος από μεγάλο παξιμάδι ολικής, ντομάτα, τυρί με χαμηλά λιπαρά για παράδειγμα ανθότυρο , ελάχιστο λάδι και ρίγανη

* Γιαούρτι 0-2 % λιπαρά, με 3-4 δαμάσκηνα ή φρούτα όπως 1 μπανάνα και 1 κουτ. Γλυκού μέλι

* Σαλάτα μαρούλι , ντομάτα, φέτα με χαμηλά λιπαρά και 5-6 ελιές και 2 μικρά παξιμαδάκια ολικής

* Χόρτα ή μπρόκολο ή μαρούλι και τυρί με χαμηλά λιπαρά + 2 φρυγανιές ολικής

* Σουβλάκι από πίτα ολικής αλάδωτη, κοτόπουλο, ντομάτα, κρεμμύδι, τζατζίκι + σαλάτα της επιλογής σας με ελάχιστο λάδι

* Γάλα ή γιαούρτι 0-2% λιπαρά + 1/2 φλιτζ. δημητριακά ολικής ή κουάκερ + 2 κουτ. ξηρούς καρπούς ανάμεικτους.

* 1 Αυγό βραστό + πράσινη σαλάτα ή 2 ασπράδια αυγού + σαλάτα

* 1 τόστ από ψωμί ολικής + τυρί + γαλοπούλα + σαλάτα εποχής

* 1 γιαούρτι 0-2 % λιπαρά + 1 κουτ. σούπας γλυκό του κουταλιού

* 1 ρυζόγαλο (όχι σε καθημερινή βάση) + 2 φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα

* Στραγγιστό γιαούρτι 0- 2% λιπαρά με 20-30γρ βρώμη, 1 μικρή ή μεσαία μπανάνα σε φέτες, 4 μισά καρύδια + 1 κ.γ μέλι & κανέλα

* Γιαούρτι 0-2% λιπαρά με κάποιο φρούτο υψηλό σε φυτικές ίνες & 5-6 αμύγδαλα ή 2 μισά καρύδια . Προσθέστε & λίγο μέλι/κανέλα αν θέλετε

* 1 γιαούρτι 0%, 1 μικρό μήλο, 1 κουταλιά της σούπας βρώμη & 1 κουταλιά κολοκυθόσπορους

* Σαλάτα με iceberg, καρότο, κίτρινη πιπεριά, ντομάτα, 1 αυγό βραστό, γαλοπούλα καπνιστή, 1 κουταλιά γλυκού ηλιόσπορους & 2 κουταλιές του γλυκού ελαιόλαδο.

* Τορτίγια με μαρούλι, κίτρινη & κόκκινη πιπεριά, καρότο, κόκκινα φασόλια (1 κουταλιά της σούπας) , καστανό ρύζι (1 κουταλιά της σούπας), λίγο τυρί τριμμένο light & 1 κουταλιά της σούπας sauce γιαουρτιού

* Ανάμεικτη πράσινη σαλάτα με στήθος κοτόπουλο, 1/2 αβοκάντο, 1 μικρή χούφτα καρύδια & dressing γιαουρτιού

Γράφει ο Γεώργιος Χατζησπυρέλλης Χημικός Τροφίμων, μέλος της επιστημονικής ομάδας της εταιρείας Viogenesis.