Αυτά είναι τα πιο πλούσια σε βιταμίνες τρόφιμα που παράγει η χώρα μας!

Αυτά είναι τα πιο πλούσια σε βιταμίνες τρόφιμα που παράγει η χώρα μας!
Είμαστε μια χώρα που έχουμε πολλά θρεπτικά τρόφιμα για τον οργανισμό μας, κάτι που υστερούν άλλες χώρες.
Ακολουθούν τα τρόφιμα «θησαυροί» της Ελλάδας μας.
Φάβα Σαντορίνης:

Η ιδιαιτερότητα της φάβας Σαντορίνης εντοπίζεται στo φυτό Lathyrusclymenum L. . Αυτή η διαφορετική προέλευση της φάβας Σαντορίνης είναι υπεύθυνη για το έντονο κίτρινο χρώμα της, τη χαρακτηριστική γεύση της και το άρωμά της.

Αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης καθώς επίσης και πολύ καλή πηγή θειαμίνης, σιδήρου, φωσφόρου, καλίου και μαγνησίου. ¼ του φλιτζανιού. Η φάβα εφοδιάζει τον οργανισμό με περίπου 10-19% των παραπάνω θρεπτικών συστατικών. Δεν έχει καθόλου λιπαρά και συμβάλλει στη καλή λειτουργία του εντέρου.
Μέλι Ελάτης:

Το μέλι Ελάτης είναι μία από τις καλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες μελιού. Eίναι ιδιαίτερα πυκνόρρευστο. Tο συγκεκριμένο είδος μελιού διακρίνεται για την ιδιαίτερα καλή του γεύση. Δεν παρουσιάζει έντονο άρωμα.

Το μέλι είναι το πιο θρεπτικό φυσικό γλυκαντικό. Είναι απλός υδατάνθρακας με αποτέλεσμα να μας δίνει άμεση ενέργεια. Έχει ανόργανα στοιχεία τα οποία παίζουν σπουδαίο ρόλο στο μεταβολισμό και στη θρέψη, είναι συστατικά του σκελετού και των κυττάρων, συμμετέχουν σε διάφορα ενζυμικά συστήματα και τέλος ρυθμίζουν την οξύτητα του στομάχου.

Το μέλι είναι επίσης αντισηπτικό, τονωτικό και παρουσιάζει αντιμικροβιακή δράση.

Πατάτα Νευροκοπίου:

Η πατάτα Νευροκοπίου λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών και των ιδιαίτερων εδαφικών χαρακτηριστικών της περιοχής, προκύπτει ένα προϊόν μοναδικό στον κόσμο. Αντίθετα με αυτό που πιστεύουν πολλοί, η πατάτα δεν αποδίδει πολλές θερμίδες, καθώς το 80% του όγκου της είναι νερό και το υπόλοιπο, κατά συντριπτική πλειοψηφία, άμυλο. Επομένως, μια βραστή πατάτα μας δίνει περίπου 140 θερμίδες μόνο, ενώ παράλληλα περιέχει βιταμίνες C και συμπλέγματος Β, κυρίως θειαμίνη, ριβοφλαβίνη και φυλλικό οξύ. Επίσης, συμβάλλει και στην ηλεκτρολυτική ισορροπία του οργανισμού, καθώς αποτελεί εξαιρετική πηγή καλίου. Να θυμόμαστε ότι μπορούμε να την καταναλώσουμε βραστή ή ψητή, διότι αν την τηγανίσουμε, οι θερμίδες της υπερδιπλασιάζονται.

Τοματάκι Σαντορίνης:

Το τοματάκι Σαντορίνης ευδοκιμεί στο άνυδρο ηφαιστιογενές έδαφος του νησιού. Αυτό συμβαίνει λόγω του διαφορετικού τρόπου καλλιέργιάς του και του γεγονότος ότι δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου πότισμα.

Το τοματάκι Σαντορίνης έχει καλή θρεπτική αξία, περιέχοντας λυκοπένιο, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες Α, Κ και C.

Χρησιμοποιείται στο μαγείρεμα, σε σαλάτες αλλά και σε διάφορα φαγητά όπως τοματοκεφτέδες.