Γυμναστείτε και δεν θα χάσετε! Πώς η γυμναστική σας θεραπεύει…

28

Γυμναστείτε και δεν θα χάσετε! Πώς η γυμναστική σας θεραπεύει…

Η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να μας βοηθήσει να ανακτήσουμε πιο γρήγορα, να θεραπευτούμε πιο εύκολα, και να αντιμετωπίσουμε όλων των ειδών τις ασθένειες και τραυματισμούς. Τελικά, η γυμναστική μπορεί να είναι το καλύτερο φάρμακο της φύσης.

Θέλεις μια πιο δυνατή καρδιά, ένα πιο οξύ μυαλό, ή καλύτερη σεξουαλική ζωή; Θα ήθελες το σώμα σου να είναι καλύτερα εξοπλισμένο για την αντιμετώπιση του καρκίνου, των καρδιαγγειακών παθήσεων και του κοινού κρυολογήματος ή να αναλάβει γρηγορότερα από τραυματισμούς; Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μια από αυτές τις διαφημίσεις που υπόσχονται πάρα πολλά για να είναι αλήθεια. Όμως, στην πραγματικότητα είναι μια πρόσκληση για να απολαύσεις την καταπληκτική ικανότητα του σώματός σου να αυτοθεραπεύεται, μια ικανότητα που ενισχύεται σημαντικά όταν κάνεις τη σωματική άσκηση μέρος του καθημερινού σου προγράμματος.

Κανένα φάρμακο ή συμπλήρωμα διατροφής μπορεί έστω και να πλησιάσει όλα τα αποτελέσματα της γυμναστικής. Έχουμε την τάση να θεωρούμε τη γυμναστική σαν προληπτικό μέτρο — κάτι που μας βοηθά στο να διατηρούμε γενικά τη φυσική μας κατάσταση και να ελέγχουμε το βάρος μας. Αλλά στην πραγματικότητα, η γυμναστική έχει ένα ευρύ φάσμα θεραπευτικών επιδράσεων στο σώμα – επιδράσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιστροφή των αρνητικών βιοχημικών τάσεων, βελτιώνοντας παράλληλα την αντοχή και το ανοσοποιητικό σύστημα σε σχεδόν κάθε επίπεδο της φυσιολογίας του σώματος.

Ναι, η συστηματική γυμναστική χτίζει μύες και οστά. Όμως, επίσης αλλάζει τον τρόπο που λειτουργούν τα γονίδιά σου, καθιστώντας λιγότερο πιθανό να πάθεις καρκίνο, να παρουσιάσεις αρτηριοσκλήρωση ή να υποφέρεις από κατάθλιψη. Ακόμα καλύτερα, στην περίπτωση που πάθεις μια από αυτές ή άλλες ασθένειες, υπάρχει απόδειξη ότι η γυμναστική μπορεί να σε βοηθήσει να ανακάμψεις από αυτές πιο εύκολα και με επιτυχία.

Η καλή προπόνηση έχει θεραπευτικές επιδράσεις σε όλα τα επίπεδα και ενεργεί ταυτόχρονα σε όλα τα συστήματα του σώματος για να βελτιώσει την ψυχική, πνευματική και σωματική υγεία σου. Δεδομένου ότι τα συστήματα αυτά διασυνδέονται, είναι δύσκολο να κατηγοριοποιήσουμε πολλά συγκεκριμένα οφέλη από την γυμναστική.

Παρακάτω είναι μια περίληψη από τους πιο σημαντικούς τρόπους με τους οποίους η γυμναστική θεραπεύει. Διάβασε και στη συνέχεια βάλε τις μηχανές ίασης του σώματός σου να δουλέψουν στους πιο μεγάλους ρυθμούς εντάσσοντας την επίσκεψη στο γυμναστήριό σου στο καθημερινό σου πρόγραμμα.

1. Θεραπεύει καρδιαγγειακά προβλήματα
Η καρδιαγγειακή προπόνηση δεν είναι μόνο σημαντική για τον έλεγχο του βάρους σου και τη γενική φυσική σου κατάσταση. Μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή ασθένεια (και καρκίνο), σύμφωνα με μια 20-ετή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Obesity τον Αύγουστο του 2005 – ακόμα και για άτομα με δείκτη μάζας σώματος που υποδεικνύει παχυσαρκία.

Το να κινείς το σώμα σου έχει σημαντικότατες επιπτώσεις στις βιοχημικές και ορμονικές λειτουργίες που υποστηρίζουν την καρδιαγγειακή θεραπεία, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης της καλής και κακής χοληστερίνης – ενός σημαντικού παράγοντα που προκαλεί κίνδυνο για στεφανιαία νόσο. Μια μελέτη του 2006 από το Duke University που εξέτασε τα αποτελέσματα της γυμναστικής πάνω σε ανενεργούς, υπέρβαρους ενήλικες διαπίστωσε μετά από έξι μήνες ότι πολλοί από τους βιολογικούς παράγοντες που τους έθεταν σε κίνδυνο για καρδιοπάθειες είχαν αντιστραφεί ή βελτιωθεί.

Μια μελέτη του 2004, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Circulation, διαπίστωσε ότι η υπάρχουσα αρτηριακή βλάβη σε παχύσαρκα παιδιά αντιστράφηκε όταν μεταπήδησαν σε μια υγιεινή διατροφή και γυμνάζονταν τακτικά. Και μια μελέτη του Ιουνίου του 2007 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of the American College of Cardiology συμπέρανε ότι η αερόβια άσκηση μπορεί ακόμη και να αντιστρέψει ορισμένα σημάδια της καρδιακής ανεπάρκειας. Πάμε για cardio!

2. Αναπληρώνει τα οστά και τους μύες
Με την πάροδο του χρόνου, η πυκνότητα των οστών μας επιδεινώνεται. Και για τα περισσότερα άτομα, και πιο πολύ για στις γυναίκες, η φυσιολογική οστική απώλεια επιδεινώνεται σε οστεοπόρωση. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι οι αθλητές, ιδιαίτερα εκείνοι που προπονούνται με βάρη, έχουν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα από τους συνομηλίκους τους που είναι ανενεργοί. Όταν τα οστά αισθάνονται βάρος, ένα μικρό ηλεκτρικό σήμα ενεργοποιεί την ανταπόκριση του οστού στο να αναπτυχθεί.

Οι προπονήσεις ενδυνάμωσης είναι ευεργετικές για όλες τις ηλικίες. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Medical Association το 1994, οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που έκαναν προπόνηση με αντιστάσεις δύο φορές την εβδομάδα για ένα χρόνο όχι μόνο απέφυγαν απώλεια οστικής μάζας αλλά έδειξαν μια ελαφρά αυξημένη πυκνότητα στα οστά τους.

Είναι ζωτικής σημασίας να χτίσεις (και να αναδομήσεις) γερά οστά και μύες μέσω της γυμναστικής, αν θέλεις να απολαύσεις πλήρη ζωτικότητα και κινητικότητα για όλη σου τη ζωή. Η γυμναστική βελτιώνει την κυκλοφορία, τη νευρολογική δραστηριότητα και μια ποικιλία από βιοχημικές επιδράσεις που προάγουν την επούλωση. Οι σκελετικοί μύες έχουν την εντυπωσιακή ικανότητα να αναδημιουργούνται ανταποκρινόμενοι σε τραυματισμούς. Αφού αρχικά θεραπεύσεις τραβήγματα μυών με ανάπαυση, πάγο, συμπίεση και ανύψωση, απαλά τεντώματα και ασκήσεις που αυξάνουν το εύρος κίνησης είναι το κλειδί για να αυξήσεις την κυκλοφορία του αίματος στην πληγείσα περιοχή και να διευκολύνεις τη σωστή επούλωση – και η καλή φυσική κατάσταση και η ευελιξία είναι το κλειδί για την αποφυγή και την ανάκαμψη από οστεο-μυικούς τραυματισμούς όλων των ειδών.

3. Μεγιστοποιεί την οξύτητα του μυαλού
Είναι δυνατό ένας αφοσιωμένος ενθουσιώδης αθλητής τριάθλου ή ομαδικού προγράμματος fitness να μπορεί να διατηρεί την πνευματική οξυδέρκειά του πιο έντονη σε μεγαλύτερη ηλικία λόγω της γυμναστικής; Μάλλον ναι: όλο και περισσότερες μελέτες συνδέουν τη σωματική ευεξία με την πνευματική υγεία και οξύτητα. “Νους υγιής εν σώματι υγιές” έλεγαν οι πρόγονοί μας.

Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η αδράνεια μας βάζει σε μεγαλύτερο κίνδυνο για τη σχετιζόμενη με την ηλικία άνοια, Νόσο του Αλτσχάιμερ και γενικά την πνευματική εξασθένηση. Τώρα, πιο πρόσφατες έρευνες προτείνουν ότι μόλις τρεις μήνες αερόβιας προπόνησης μπορεί να ενθαρρύνει τον εγκέφαλο να αναπτύξει νέα νευρικά κύτταρα.

Στην πραγματικότητα, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος, ευέλικτος και ικανός να αναπτύσσει νέες νευρικές συνδέσεις για όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Η γυμναστική αυξάνει την ικανότητα του εγκεφάλου να αναπτύσσεται, βοηθά τους νευρώνες να λειτουργούν καλύτερα, μεταβάλλει τα γενετικά πρότυπα και ενισχύει τη κυκλοφορία του αίματος, η οποία με τη σειρά της ενθαρρύνει την ταχύτερη πυροδότηση των νευρώνων και βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωσή μας.
topgreekgyms.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...