Οι τροφές SOS! Σας προστατεύουν από το ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ…

91

 

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της υγείας του ανθρώπου και σύμφωνα μάλιστα με τελευταίες έρευνες, τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά είναι ένας καλός «σύμμαχος» απέναντι στα αγγειακά νοσήματα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Kuopio στη Φινλανδία ανακάλυψαν ότι άτομα, που είχαν υψηλότερα επίπεδα λυκοπενίου στο αίμα τους, είχαν λιγότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο στα επόμενα 12 χρόνια, σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει το 59%.
Το λυκοπένιο είναι ένα αντιοξειδωτικό, το οποίο βρίσκεται σε αφθονία στα φρούτα και τα λαχανικά, και ιδιαίτερα σε εκείνα που έχουν κόκκινο χρώμα, όπως είναι οι ντομάτες, τα καρπούζια και τα μύρτιλα.

Ωστόσο αν και το κόκκινο χρώμα είναι μία…καλή αρχή για το λυκοπένιο στο αίμα δεν είναι μόνο αυτά τα χρωματιστά προϊόντα, τα οποία συμβάλλουν στην μείωση των πιθανοτήτων για εγκεφαλικά επεισόδια.

Σοκολάτα
Σουηδική έρευνα του περιοδικού «Neurology» αποκάλυψε ότι η κατανάλωση σοκολάτας συνδέεται με το εγκεφαλικό επεισόδιο, μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισής του, ειδικά μάλιστα στους άντρες.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν σοκολάτα για περίπου 10 χρόνια είχαν μειώσει τον κίνδυνο κατά 17%.

Δημητριακά ολικής αλέσεως
Αμερικανοί μελετητές, από την άλλη, αναφέρουν ότι η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης μειώνουν τις πιθανότητες ισχαιμικού εγκεφαλικού. Αναλυτικότερα, οι γυναίκες που έτρωγαν 2 με 3 φέτες ψωμί ολικής άλεσης ή δημητριακά του ίδιου τύπου καθημερινά, είχαν κατά 40% λιγότερες πιθανότητες να έρθουν αντιμέτωπες με ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.

Γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά
Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, μπορεί να βοηθήσει να μειωθεί ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με μια μελέτη του «Stroke».
Η έρευνα έδειξε ότι οι ενήλικοι, που για μία δεκαετία κατανάλωναν τέτοιου είδους προϊόντα, είχαν 12% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Μία ερμηνεία είναι ότι η βιταμίνη D, που περιέχουν αυτά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, συμβάλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, γεγονός που εμποδίζει την εκδήλωση αγγειακών επεισοδίων.

Αντιοξειδωτικά
Aν και δεν πρόκειται για τρόφιμα, τα αντιοξειδωτικά συστατικά, που περιέχονται σε συγκεκριμένα τρόφιμα της διατροφικής αλυσίδας, συνδέονται με τη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Stroke: Journal of the American Heart Association», έδειξε ότι άτομα με ιστορικό αγγειακών επεισοδίων που κατανάλωσαν τρόφιμα με πλούσια αντιοξειδωτική δράση, είχαν 57% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο.
Μία ερμηνεία που δίνουν οι ειδικοί είναι ότι αυτό οφείλεται στην αντιφλεγμονώδη δράση των αντιοξειδωτικών τροφών, η οποία εμποδίζει τη δημιουργία θρομβώσεων.

Εσπεριδοειδή
Η αντιοξειδωτική δράση των εσπεριδοειδών τα κατατάσσει μεταξύ των «συμμάχων» του ανθρώπου απέναντι στο εγκεφαλικό. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Harvard διεξήγαγαν έρευνα, σύμφωνα με την οποία, άτομα που κατανάλωναν περισσότερα φλαβονοειδή (δηλαδή πολυφαινολικές ενώσεις, πολλές από τις οποίες είναι υπεύθυνες για το χρώμα των καρπών και των λουλουδιών) σε περίοδο 14 ετών, είχαν 19% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο
Τροφές όπως τα φασόλια, οι ξηροί καρποί, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, είναι πλούσια πηγή μαγνησίου, κάτι που συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.
Τα ευρήματα έρευνας που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Clinical Nutrition», έδειξαν ότι ειδικά για κάθε 100 milligram μαγνήσιο που καταναλώνονται κάθε μέρα, ο κίνδυνος ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου μειώνεται κατά 9%.

Ψάρια
Γνωστά για τις Ω3 ευεργετικές τους ιδιότητες, τα ψάρια είναι μία πολύ καλή διατροφική επιλογή, αν θέλετε να αποφύγετε το εγκεφαλικό επεισόδιο. Έρευνα του πανεπιστημίου του Harvard μάλιστα, που παρουσίασε το Reuters, έδειξε ότι η κατανάλωση ψαριών αρκετές φορές την εβδομάδα είναι η απάντηση στον κίνδυνο κατά του εγκεφαλικού επεισοδίου.

clickatlife.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...