Η διατροφή των Ολυμπιονικών! Δοκιμάστε και ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΤΕ…

89

Η διατροφή των Ολυμπιονικών! Δοκιμάστε και ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕΤΕ…

Οι διατροφολόγοι των σύγχρονων ολυμπιονικών προσπαθούν να παρέχουν την κατάλληλη διατροφή στους αθλητές, ώστε να αξιοποιούν τις δυνατότητες τους στο έπακρο.
Οι σύγχρονες διατροφικές προσεγγίσεις όμως, διαφέρουν πολύ με εκείνες των αρχαίων Ελλήνων αθλητών.
Ο νικητής του σπαρτιατικού αγώνα δρόμου το 668 π.Χ., ακολουθούσε μια ειδική διατροφή με ξερά σύκα. Άλλοι Ολυμπιονίκες τρέφονταν μόνο με ψωμί και τυρί.
Στα μέσα του 5ου αιώνα, ο αρχαίος Έλληνας εκπαιδευτής Πυθαγόρας, εισήγαγε την κατανάλωση κρέατος στη διατροφή των αθλητών .
Ένας από τους πρώτους αθλητές που ενσωμάτωσε το κρέας στη διατροφή του, ήταν ο Δρομέας από την Στύμφηλο.
Νίκησε δύο φορές στην Ολυμπία, δύο φορές στα Πύθια, τρεις στα Ίσθμια και πέντε στα Νέμεα, γεγονός που οδήγησε στο να θεωρηθεί το κρέας, ως ύψιστη διατροφική στρατηγική για νικηφόρους αγώνες.

Σύγχρονες διατροφικές προσεγγίσεις
Η πρώτη λεπτομερής καταγραφή της διατροφής των σύγχρονων Ολυμπιονικών, έγινε το 1936, στους Αγώνες του Βερολίνου.
Διαπιστώθηκε ότι, οι περισσότεροι κατανάλωναν μισό κιλό κρέας καθημερινά, ενώ τα γεύματα πριν από τους αγώνες, αποτελούνταν από τρεις μπριζόλες και αυγά.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι, άλλοι αθλητές έδιναν μεγαλύτερη σημασία στην πρόσληψη υδατανθράκων, που ενισχύουν την απόδοση και την αντοχή των αθλητών.
Για αυτό και οι δρομείς τρώνε μεγάλες ποσότητες υδατανθράκων 24 έως 36 ώρες πριν από τον αγώνα.
Σε αγώνες που διαρκούν από 30 έως 60 λεπτά, χορηγείται στους αθλητές διάλυμα υδατανθράκων, το οποίο περιφέρουν για λίγο στο στόμα τους και μετά το φτύνουν.
Αυτά τα δευτερόλεπτα αρκούν για να πάρει το σώμα την ενέργεια που χρειάζεται.

Ειδικές διατροφικές συστάσεις
Τα σύγχρονα αθλήματα, που περιλαμβάνουν υψηλότερης έντασης άσκηση, μικρότερης διάρκειας, όπως το σπριντ ποδηλασίας, απαιτούν διαφορετικές διατροφικές συστάσεις.
Συχνά δίνεται σε αυτούς τους αθλητές το αμινοξύ βήτα-αλανίνη, ως συμπλήρωμα διατροφής.
Εξισορροπεί το pH των μυών με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η κόπωση.
Ο χυμός από παντζάρια επίσης, βελτιώνει την απόδοση των αθλητών.
Μειώνει την κατανάλωση οξυγόνου με αποτέλεσμα μεγαλύτερη μυική δύναμη και αντοχή.
Η εξατομικευμένη διατροφή επιδόσεων παρέχει τη σωστή ποσότητα ενέργειας και μακροθρεπτικών συστατικών, για να ταιριάζει με τις ανάγκες της προπόνησης και τους αθλήματος.
Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι τα προβιοτικά είναι εξίσου ωφέλιμα για τους αθλητές, καθώς ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τον κίνδυνο λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
valueforlife.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...