TΣΑΚΙΖΟΥΝ τα ΟΣΤΑ μας! Οι τροφές που τα καταστρέφουν…

1968

TΣΑΚΙΖΟΥΝ τα ΟΣΤΑ μας! Οι τροφές που τα καταστρέφουν…

Οι περισσότεροι άνθρωποι θα εκπλαγούν αν μάθουν ότι η κατανάλωση εσφαλμένων τροφίμων μπορεί να απομακρύνει τα θρεπτικά συστατικά από τα οστά, υποσκάπτοντας τη δύναμή τους και εμποδίζοντας την ικανότητα των οστών να αναγεννηθούν. Το χειρότερο μάλιστα είναι ότι μερικά από αυτά τα καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση:

Αλκοόλ
Η βαριά κατανάλωση αλκοόλ διαταράσσει τη διαδικασία ανακατασκευής των οστών εμποδίζοντας τους οστεοβλάστες, τα κύτταρα των οστών, να κάνουν τη δουλειά τους. Έτσι, όχι μόνο τα οστά γίνονται πιο αδύναμα, αλλά όταν σπάτε ένα κόκαλο, το αλκοόλ μπορεί να παρεμβαίνει στην επούλωση.
Τι να πίνετε: Επιλέξτε κρασιά και μπύρες που έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ και που δεν είναι τόσο σκληρά για τα οστά. Περιορίστε τον εαυτό σας σε ένα αλκοολούχο ποτό την ημέρα και στη συνέχεια μεταβείτε σε νερό, τσάι ή χυμό.

Αναψυκτικά
Η ζάλη στα ανθρακούχα ποτά προέρχεται συχνά από το φωσφορικό οξύ, το οποίο αυξάνει τον ρυθμό με τον οποίο το ασβέστιο απεκκρίνεται στα ούρα. Ταυτόχρονα, τα αναψυκτικά ικανοποιούν τη δίψα χωρίς να παρέχουν οποιαδήποτε από τις θρεπτικές ουσίες που μπορεί να έχετε από το γάλα ή τον χυμό.
Τι να πίνετε: Γάλα ή γάλα σόγιας ενισχυμένο με βότανα ή ασβέστιο και βιταμίνη D ή χυμό πορτοκαλιού. Ή απλό νερό, αρκεί να παίρνετε αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D από τη διατροφή σας.

Αλάτι
Το αλάτι επηρεάζει το ασβέστιο από τα οστά, εξασθενίζοντάς τα με την πάροδο του χρόνου. Για κάθε 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου που παίρνετε, χάνετε περίπου 40 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου, λένε οι διαιτολόγοι. Μια μελέτη συνέκρινε τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που έκαναν δίαιτα υψηλού αλατιού, με εκείνους που δεν το έκαναν και εκείνοι που κατανάλωναν πολύ αλάτι έχασαν περισσότερα οστά μετάλλων.
Όταν το αλάτι κρύβεται: Σε κονσερβοποιημένη σούπα, κονσερβοποιημένες σάλτσες, νωπά κρέατα, κατεψυγμένα γεύματα, κονσερβοποιημένα λαχανικά, ψωμιά που αγοράζονται από την αγορά, πίτσα και fast food.
Τι να τρώτε: Φρέσκο και παρασκευασμένο σπιτικό φαγητό, ώστε να μπορείτε να ελέγξετε το αλάτι. Οι περισσότεροι από εμάς παίρνουμε μόνο το 25 τοις εκατό του καθημερινού μας αλατιού από επιτραπέζιο αλάτι, το υπόλοιπο προέρχεται από επεξεργασμένα και προσυσκευασμένα τρόφιμα.




Υδρογονωμένα Έλαια
Η διαδικασία υδρογόνωσης, η οποία μετατρέπει τα υγρά φυτικά έλαια στα στερεά έλαια που χρησιμοποιούνται στο εμπορικό ψήσιμο, καταστρέφει τη βιταμίνη Κ που βρίσκεται φυσικά στα έλαια. Αλλά η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για τα ισχυρά οστά και τα φυτικά έλαια, όπως το κέλυφος και το ελαιόλαδο είναι η δεύτερη καλύτερη πηγή διατροφής αυτής της βασικής θρεπτικής ουσίας, μετά τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Τι να τρώτε: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το λάχανο, το σπανάκι και τα χόρτα είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης Κ, γι ‘αυτό τρώτε πολλά από αυτά για να αξιοποιήσετε πλήρως αυτό το θρεπτικό συστατικό που ενισχύει τα οστά. Αποφύγετε τα υδρογονωμένα λίπη.

Καφεΐνη
Οι αριθμοί για την καφεΐνη δεν είναι τόσο κακοί όσο για το αλάτι, αλλά η δράση της καφεΐνης είναι παρόμοια, απομακρύνοντας το ασβέστιο από τα οστά. Για κάθε 100 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης (το ποσό σε ένα μικρό φλιτζάνι καφέ), χάνετε 6 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου.
Τι πρέπει να πίνετε: Περιορίστε τον εαυτό σας σε ένα ή δύο φλιτζάνια καφέ το πρωί και μεταβείτε σε άλλα ποτά που δεν έχουν την δράση της καφεΐνης. Η προσθήκη γάλακτος στον καφέ, σας βοηθά φυσικά να αντισταθμίσετε το πρόβλημα.
flowmagazine.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...