Τεκμηριωμένα οφέλη της άσκησης σε άτομα με αρθρίτιδα!

134

Τεκμηριωμένα οφέλη της άσκησης σε άτομα με αρθρίτιδα!

 

Η άσκηση είναι καλό φάρμακο, ιδιαίτερα για κάποιον με αρθρίτιδα. Οι ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα ωφελούνται από προ-γράμματα άσκησης(263). Διάφορες μελέτες τεκμηριώνουν τις φυσιολογικές βελτιώσεις σε ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα που συμμετείχαν σε πρόγραμμα άσκησης με στατικό ποδήλατο(264). Μια μελέτη βρήκε ότι ένα πρόγραμμα ποδηλασίας δεν επιδείνωσε τα συμπτώματα στις αρθρώσεις των ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα.

Το πρόγραμμα βελτίωσε τη λειτουργική ικανότητα, τη μυϊκή δύναμη και την αεροβική ικανότητα.

Η άσκηση σε μια ζεστή πισίνα έχει αποδειχθεί ότι ωφελεί τους ανθρώπους με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Άλλες πιο στοχαστικές μορφές άσκησης, όπως η γιόγκα και το tai chi, μπορούν επίσης να αποκαταστήσουν την υγεία των ανθρώπων με αρθρίτιδα. Τα παραδοσιακά ιατρικά κείμενα περιγράφουν τα οφέλη της γιόγκα σε πολλές μορφές αρθρίτιδας. Υπάρχουν πολλές προσωπικές μαρτυρίες για την αποτελεσματικότητα της γιόγκα και του tai chi στη βελτίωση των αρθριτικών παθήσεων. Προκαταρκτικές επιστημονικές μελέτες που εξέτασαν τη χρήση της γιόγκα και του tai chi στην αντιμετώπιση της αρθρίτιδας δείχνουν επίσης ευοίωνα αποτελέσματα.

Για να αυξήσετε τα οφέλη, θα πρέπει να κάνετε τις ασκήσεις σωστά. Στα άτομα με αρθρίτιδα, η άσκηση σε λάθος χρόνο μπορεί να προκαλέσει περισσότερο

κακό παρά καλό. Θα πρέπει να αποφύγετε τις ασκήσεις που είναι τόσο έντονες ώστε να προκαλέσουν ξεσπάσματα. Η προσεκτική παρατήρηση του σώματός σας είναι το κλειδί, για να μπορείτε να ασκείστε χωρίς να επιδεινώνετε την κατάστασή σας. Πριν μερικά χρόνια οι γιατροί σύστηναν στα άτομα με αρθρίτιδα ανάπαυση, προστασία των αρθρώσεων και φάρμακα

– κυρίως κατά τις περιόδους εξάρσεων. Ωστόσο είναι σημαντικό να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στην άσκηση και στην ανάπαυση. Προσέξτε να μην παραλείπετε ημέρες άσκησης, διότι ο οργανισμός χρειάζεται δύο ημέρες για να ενεργοποιηθεί για κάθε ημέρα αδράνειας. Αν μια έξαρση σάς εμποδίσει να κάνετε τον

καθημερινό 45λεπτο περίπατο, μην παραλείψετε τις ασκήσεις ευλυγισίας. Προσπαθήστε να χωρίσετε αυτά τα 45 λεπτά σε μικρότερα τμήματα. Προσπαθήστε να κάνετε τις ασκήσεις σας αρκετές φορές την ημέρα για να βελτιώσετε την ευλυγισία σας.
Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners
Από το βιβλίο » ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ-ΦΥΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ»
Εκδόσεις Κάδμος

loading...