Τελικά το ΦΥΣΤΙΚΟΒΟΥΤΥΡΟ είναι ΥΓIΕΙΝΟ;..

52

Τελικά το ΦΥΣΤΙΚΟΒΟΥΤΥΡΟ είναι ΥΓIΕΙΝΟ;..

Πρόκειται στην ουσία για πολτό αλεσμένων φιστικιών. Και όμως, μια κουταλιά φυστικοβούτυρο είναι τόσο θρεπτική και δυναμωτική για τον οργανισμό μας που αξίζει να το συμπεριλάβουμε στο πρωινό μας ή ως σνακ, μαζί με μια μπανάνα ή αλειμμένο σε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης.

Λόγω της διατροφικής αξίας των φιστικιών, το φυστικοβούτυρο αν και έχει αρκετές θερμίδες μπορεί να αποτελέσει μια καλή τροφή και για προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω του μονοακόρεστου (καλού) λίπους, και αντιοξειδωτικών ουσιών. Ενώ μια μικρή ποσότητα προσφέρει κορεσμό και μία δόση πρωτεΐνης.

Το φυστικοβούτυρο αποτελεί μια τροφή με υψηλή θερμιδική αξία, αφού μόλις 32 g (περίπου 2 κ.σούπας) περιέχουν 188 θερμίδες και για αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο, ακόμα και αν θεωρείτε ότι είναι υγιεινό. Πιο συγκεκριμένα, οι 135 θερμίδες προέρχονται από το λίπος, οι 27.9 θερμίδες προέρχονται από τις πρωτεΐνες και οι υπόλοιπες 25.4 θερμίδες προέρχονται από τους υδατάνθρακες.

Η συγκεκριμένη ποσότητα παρέχει περίπου 9% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας για το σύνολο των θερμίδων, η οποία βασίζεται σε μια καθημερινή διατροφή των 2.000 θερμίδων. Είναι όμως παράλληλα πλούσιο σε πρωτεΐνες, γεγονός που το κάνει ιδανικό για όσους αθλούνται. Δύο κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο παρέχουν τόση πρωτεΐνη όσο μια φέτα τυρί (30 γρ.) ή 30 γρ. αλλαντικό ή 30 γρ. κρέας ή 1 αυγό (60 γρ.) .

Ναι, μπορούμε να το φτιάξουμε και μόνοι μας
Εύκολα, γρήγορα και αποφεύγοντας τα συντηρητικά του εμπορίου. Θα χρειαστούμε 400 γρ. φιστίκια, κατά προτίμηση ανάλατα, μία κουταλιά της σούπας μέλι και λίγο φυστικέλαιο.
Χτυπάμε στο μίξερ τα φιστίκια και το φυστικέλαιο για 3 λεπτά με 3 διακοπές για να ελέγχουμε το μείγμα μας. Δεν πρέπει στο μείγμα να υπάρχουν κομμάτια φιστικιού, ούτε να μοιάζει με σκληρή πάστα. Σε περίπτωση που τα φιστίκια δεν είναι αλατισμένα ρίχνουμε και 1-2 πρέζες αλάτι. Προσθέτουμε το μέλι και χτυπάμε για άλλα πέντε λεπτά.

.capital.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...