Χειμερινή κολύμβηση: καλή ή κακή για την υγεία μας;

83

Χειμερινή κολύμβηση: καλή ή κακή για την υγεία μας;

 

 

Η χειμερινή κολύμβηση είναι ένα σπορ με πολλά οφέλη για την υγεία μας. Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, θεραπεύει τις δερματικές παθήσεις και τις αλλεργίες και μας ανακουφίζει από τους πόνους στις αρθρώσεις και στους μύες.

Οι χειμερινοί κολυμβητές συχνά δηλώνουν ότι η κολύμβηση σε κρύο νερό τους κάνει να νιώθουν ευφορία. Το κρύο νερό ενεργοποιεί τους θερμοϋποδοχείς στο δέρμα οι οποίοι δίνουν εντολή μέσω του εγκεφάλου να αυξηθούν οι χτύποι της καρδιάς, με αποτέλεσμα οι κολυμβητές να νιώθουν αναζωγονημένοι. Επίσης, όταν οι θερμοϋποδοχείς έρθουν σε επαφή με το κρύο νερό προκαλούν έκρηξη αδρεναλίνης στον οργανισμό. Η αδρεναλίνη αποσπά την προσοχή από τις όποιες μικροενοχλήσεις νιώθει κανείς και κάνει τον κολυμβητή να αισθάνεται όμορφα.

Η χειμερινή κολύμβηση βοηθά τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία. Έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι που κολυμπάνε το χειμώνα δεν αρρωσταίνουν τόσο εύκολα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κρύο νερό λειτουργεί σαν ένα ήπιο επεισόδιο στρες, το οποίο ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα και το προπονεί. Με αυτό τον τρόπο αυξάνονται τα λευκά αιμοσφαίρια, τα βασικά συστατικά της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, η συχνή επαφή με το κρύο νερό βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός καταπολεμά το ψυχολογικό στρες, δυναμώνοντας έτσι την ψυχολογία του ατόμου.

Το στρες που νιώθουμε όταν μπαίνουμε στο κρύο νερό οδηγεί σε αύξηση του ρυθμού της αναπνοής μας και των χτύπων της καρδιάς μας. Η βουτιά σε κρύο νερό προκαλεί μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα αύξηση των χτύπων της καρδιάς κατά 20 χτύπους ανά λεπτό. Συγχρόνως, η πίεση του αίματος ανεβαίνει, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα έχει παρατηρηθεί αλλαγή από 130/76mmHg σε 175/95mmHg. Όμως αυτές οι αντιδράσεις του οργανισμού μειώνονται αισθητά όσο περισσότερο καιρό κάποιος κολυμπάει σε κρύο νερό. Το ιδανικό είναι να συνεχίσει κανείς το μπάνιο στη θάλασσα μετά το πέρας του καλοκαιριού. Με αυτό τον τρόπο η μετάβαση στο πολύ κρύο νερό του χειμώνα θα γίνει σταδιακά και ο οργανισμός θα συνηθίσει τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Το συμπέρασμα είναι ότι η κολύμβηση το χειμώνα δεν αποτελεί απειλή για κάποιον με κανονική πίεση ή με ελεγχόμενη υπέρταση. Αντίθετα, διατρέχουν κίνδυνο όσοι πάσχουν από στεφανιαία νόσο, καθώς η έντονη αύξηση των καρδιακών χτύπων θα καταπονήσει την ίδια την καρδιά τους. Επίσης, όσοι έχουν προβλήματα με τις αρτηρίες τους θα πρέπει να διαλέξουν κάποιο άλλο σπορ για το χειμώνα. Η επαφή με το κρύο νερό μπορεί να συντελέσει στην ελλιπή αιμάτωση του εγκεφάλου αν υπάρχει κάποιο αρτηριακό πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε τον ιατρό σας πριν αποφασίσετε να κάνετε μπάνιο τους χειμερινούς μήνες. Αν η υγεία σας και η σωματική σας κατάσταση σας το επιτρέπουν τότε αξίζει να δοκιμάσετε τα χειμερινά μπάνια. Τα οφέλη αυτού του αθλήματος θα σας ανταμείψουν.

Πηγή:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2385191/Sea-swimming-add-years-life.html http://www.outdoorswimmingsociety.com/swimming_tips/cold_water
kalikardia.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...