Το νόστιμο μήλο και οι διατροφικές αξίες του…

39

Το νόστιμο μήλο και οι διατροφικές αξίες του…

 

 

Το υπέροχο άρωμα του μήλου, μας προκαταβάλλει να μάθουμε περισσότερα για αυτό το θεσπέσιο φρούτο. Οι ιδιότητές του μάλιστα είναι τόσες πολλές που δικαιώνουν το εγγλέζικο γνωμικό που λέει «ότι όποιος τρώει κάθε πρωί ένα μήλο, δεν έχει την ανάγκη γιατρού».

Η ιστορία του
Η μηλιά προήλθε αρχικά από την Ανατολική Ευρώπη και την Νοτιοδυτική Ασία, και εξαπλώθηκε στις πιο εύκρατες περιοχές. Οι Ρωμαίοι λάτρευαν τα μήλα και ήταν οι πρώτοι που τα καλλιέργησαν.
Στην Παλαιά διαθήκη το μήλο συνδέθηκε με τον καρπό της αμαρτίας αφού αποτέλεσε την αιτία δίωξης των πρωτόπλαστων από τον παράδεισο.
Στην αρχαιότητα πολλοί λαοί το θεωρούσαν ως το σύμβολο της αθανασίας.
Στην ελληνική μυθολογία, τα μήλα είχαν τη γεύση μελιού ενώ λεγόταν ότι θεράπευαν όλες τις ασθένειες.
Στην αμερικάνικη παραδοσιακή ιατρική, το μήλο χαρακτηρίζεται ως ο «βασιλιάς των φρούτων».

Διατροφική αξία
Τα κόκκινα μήλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνη C, βιοτίνη, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνη A, φολικό οξύ, μηλικό οξύ, πηκτίνη, φυτικές ίνες.

Τα οφέλη στην υγεία
Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση
Μείωση της πνευματικής και σωματικής κούρασης
Ευεργετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση
Πρόληψη της νόσου Αλτσχάϊμερ προφυλάσσοντας από τις κυτταρικές βλάβες που εξασθενίζουν τη μνήμη
Καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας
Μείωση της παχυσαρκίας
Καλύτερη λειτουργία του εντερικού σωλήνα
Αντικαρκινική δράση
Μείωση των επιπέδων της (“κακής”) χοληστερόλης -LDL στο αίμα.
Διέγερση του μεταβολισμού, με θετικό αντίκρισμα στη διευκόλυνση της πέψης καθώς και στην καύση του λίπους.
Oι διαλυτές ίνες που περιέχει βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, γι’ αυτό και κάνει καλό και σε όσους πάσχουν από διαβήτη.
Προλαμβάνει την τερηδόνα, καθώς έχει αντισηπτικές ιδιότητες που μπορεί να σκοτώσουν έως και το 80% των βακτηρίων που βρίσκονται στη στοματική κοιλότητα. Το μήλο βοηθά επίσης και στη λεύκανση των δοντιών.
Οφέλη κατά του άσθματος: Πολλαπλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση μήλου σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο του άσθματος
Άλλα οφέλη για την υγεία: Σύμφωνα με μελέτες τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση των μήλων σχετίζονται με την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας του ματιού.

Κλείνοντας, καλό είναι να καταναλώνεται μετά από κάποιο γεύμα, γιατί έχει πολύτιμες θρεπτικές ουσίες οι οποίες βοηθούν στο μεταβολισμό και στην γρηγορότερη πέψη. Συνιστάται, να το καταναλώνετε ολόκληρο, μαζί με τη φλούδα του, διότι στο εξωτερικό περίβλημα βρίσκονται κυρίως οι φυτικές ίνες. Το μήλο αποτελεί όμως και ένα υπέροχο γλυκό με την μορφή της μηλόπιτας, ενώ ιδανική γευστική επιλογή είναι και το ψημένο μήλο στο φούρνο, πασπαλισμένο με λίγη κανέλα.

Ρουμπίνα Στεφάτου
ΠΗΓΗ: flowmagazine.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...