Ποιο γιαούρτι είναι το πιο υγιεινό…

64

Ποιο γιαούρτι είναι το πιο υγιεινό…

 

 

Ναι, μας αρέσει να τρώμε γιαούρτι: το 97% των ελληνικών νοικοκυριών να καταναλώνει γιαούρτι. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς το έχει το στραγγιστό, ωστόσο τα παραδοσιακά γιαούρτια έχουν αρχίσει να έχουν ανοδική πορεία σε σε σχέση με τα στραγγιστά σύμφωνα με έρευνα της Symphony IRI.

Οι Αμερικανοί θεωρούν ότι το Greek yogurt, το στραγγιστό γιαούρτι δηλαδή, είναι το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι αλλά και το πιο υγιεινό. Μπαίνω συχνά στη θέση να τους εξηγήσω ότι το στραγγιστό γιαούρτι δεν είναι απαραίτητα πιο υγιεινό και ούτε είναι αυτό που οι Έλληνες θεωρούν παραδοσιακό.Οι παλιότεροι το γνώριζαν ως γιαούρτι σακούλας και το παραδοσιακό γιαούρτι ήταν αυτό που ήταν αστράγγιστο και συνήθως πρόβειο. Ποιο είναι πιο υγιεινό τελικά;

Ο παππούς μου που έζησε 102 χρόνια έλεγε: «Αν το γιαούρτι δεν έχει τυρόγαλο δεν είναι γιαούρτι», και μάλλον είχε δίκιο: Μια ανάλυση παραδοσιακών τροφίμων της Κλινικής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Πανεπιστημίου Κρήτης δείχνει ότι το παραδοσιακό αστράγγιστο πρόβειο γιαούρτι έχει περισσότερη πρωτεΐνη, περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μέταλλα και λιγότερες θερμίδες και λιπαρά από το αντίστοιχο πλήρες αγελαδινό στραγγιστό γιαούρτι.

Βέβαια αυτά τα στοιχεία αφορούν γιαούρτια που παράγονται με πλήρες γάλα, η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί καταναλωτές προτιμούν τα γιαούρτια με 2% λιπαρά η και 0%. Αν και είναι καλό να προσέχουμε την ποσότητα λίπους στη διατροφή μας, πολλά από τα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται σε αυτά τα πλήρες παραδοσιακά γιαούρτια.

Τελικά ομως μπροστά σε αυτή την τεράστια ποικιλία προιόντων που βρίσκουμε στο σούπερ μάρκετ, ποιο πρέπει να επιλέξουμε;

Τα πράγματα είναι απλά:

Το καλύτερο γιαούρτι είναι το σκέτο γιαούρτι, χωρίς πρόσθετα υλικά. Και αν βρούμε παραδοσιακό πρόβειο, ακόμα καλύτερα.

Τι πρέπει να έχουμε υπόψη μας:

· Αποφεύγουμε τα γιαούρτια με τα πρόσθετα συστατικά όπως φρούτα, δημητριακά, ξηρούς καρπούς, καραμελίκια. Διαφημίζονται ως πιο υγιεινά μερικές φορές, ενώ δεν είναι, μιας και έχουν πρόσθετη ζάχαρη, θερμίδες και άλλα πρόσθετα.
· Προσοχή στα επιδόρπια γιαουρτιού, αυτό τον όρο έχουν τα γιαούρτια τα οποία περιέχουν συστατικά που κανονικά δεν πρέπει να περιέχει το γιαούρτι, όπως ζελατίνη, γλυκαντικά (τεχνητά και μη), χρώματα, σιρόπια κτλ. Υπάρχει μάλιστα ένα γιαούρτι στην αγορά που διαφημίζεται από γνωστό σεφ που ενώ φαίνεται σκέτο περιέχει τελικά ζελατίνη και άρα είναι επιδόρπιο γιαουρτιού.
· Δεν χρειαζόμαστε τα παιδικά η βρεφικά γιαούρτια: Για όσους έχουν παιδιά καλό είναι να ξέρουμε ότι τα γιαούρτια που προορίζονται για παιδιά η και βρέφη στην ουσία είναι ένα ένα μάρκετινγκ τρικ. Αν κοιτάξει κανείς τα συστατικά θα διαπιστώσει ότι τελικά είναι πιο ανθυγιεινά από τα σκέτα γιαούρτια που απευθύνονται σε ενήλικες, μιας και είναι γεμάτα ζάχαρη, κομματάκια σοκολάτας η και καραμελίτσες. Συνήθως είναι εμπλουτισμένα με διάφορες βιταμίνες και μέταλλα δίνοντας την εντύπωση ότι είναι απαραίτητα και πιο υγιεινά ενώ αυτό δεν ισχύει. Τις βιταμίνες και τα μέταλλα το παιδί θα τις λάβει από άλλες τροφές όπως φρούτα και λαχανικά, όχι από εμπλουτισμένα γιαούρτια γεμάτα ζάχαρη.
· Επιλέγουμε λοιπόν ένα σκέτο γιαούρτι επιλογής μας, και προσθέτουμε τα υλικά που θέλουμε εμείς. Έτσι γνωρίζουμε την ποιότητα των υλικών και προσθέτουμε αναλόγως, όπως ένα σπιτικό γλυκό κουταλιού η μαρμελάδα ένα υπέροχο μέλι η φρέσκους ξηρούς καρπούς.
· Ελληνική εταιρεία δεν σημαίνει και ελληνικό γιαούρτι, δηλαδή από ελληνικό γάλα. Δεν υποστηρίζω ότι το ελληνικό γάλα είναι καλύτερο από το γάλα από άλλες χώρες, αλλά υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που θέλουν να «αγοράζουν ελληνικά». Με μια ματιά λοιπόν στη συσκευασία μπορεί κανείς να διαπιστώσει από που προέρχεται το γάλα. Πάντως μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές γαλακτοκομικές εταιρείες χρησιμοποιεί σταθερά εδώ και πολλά χρόνια γάλα από άλλες χώρες στα γιαούρτια της.

Έλενα Παραβάντη
ΠΗΓΗ: fnl-guide.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...