Δεν το φαντάζεστε αλλά αυτές οι δραστηριότητες σας προσθέτουν κιλά…

216

Δεν το φαντάζεστε αλλά αυτές οι δραστηριότητες σας προσθέτουν κιλά…

 

 

Μύθος: Είσαι αποκλειστικά υπεύθυνος για το πόσο τρως.
Νέα αντίληψη: Οι παρέα σου στο τραπέζι – πραγματική ή στην οθόνη της τηλεόρασης – είναι εξίσου υπεύθυνη στο να παίρνεις θρεπτικά συστατικά ή παίρνεις κιλά από τη διατροφή σου.

Ας κάνουμε ένα πείραμα: Θα σε προσκαλέσουμε για δείπνο σε ένα δωμάτιο όπου παραβρίσκεται ακόμα ένα άτομο. Το άτομο αυτό, χωρίς να το ξέρεις, έχει πάρει οδηγίες να φάει περιορισμένα και να σταματήσει. Εάν στο τέλος του δείπνου σε ρωτήσουμε “γιατί επέλεξες να φας όσο έφαγες;” τι θα απαντήσεις; Αν απαντήσεις “έφαγα όσο ήθελα” ή “έφαγα μέχρι που χόρτασα,” μάλλον δεν έχεις τόσο καλή αντίληψη αυτού που σου συνέβη. Σύμφωνα με έρευνες, οι διατροφικές συνήθειες και η συμπεριφορά μας στο τραπέζι επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους παρευρισκόμενους.

Άλλα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ερεθίσματα επίσης σε σπρώχνουν στο να τρως περισσότερο. Μέρος του ότι είμαστε ευαίσθητοι και επιρρεπείς σε αυτά τα ερεθίσματα έχει να κάνει με το ότι μπορούμε να συμμορφωνόμαστε κοινωνικά και να επιδεικνύουμε την εικόνα του εαυτού μας μέσα από τις διατροφικές μας συνήθειες. Αυτό ενεργεί συνέχεια στο υποσυνείδητό μας και μπορεί να επηρεάσει σχεδόν κάθε απόφαση που παίρνουμε σχετικά με τη διατροφή. Το πρόβλημα είναι ότι το να είσαι στον αυτόματο πιλότο και τρως χωρίς να σκέφτεσαι, είναι πολύ επικίνδυνο. Παρακάτω είναι 5 δραστηριότητες στις οποίες έχει παρατηρηθεί ότι χάνεται ο έλεγχος στη διατροφή μας.

Έξοδος με φίλους
Σίγουρα έχεις αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία. Είσαι ένα καλά ενημερωμένο και λογικό άτομο, απλά όχι όταν βγαίνεις παρέα με τους φίλους σου. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μπορούμε να καταναλώσουμε μέχρι και 20% περισσότερες θερμίδες όταν τρώμε παρέα με άτομα του ίδιου φύλλου παρά όταν τρώμε μόνοι. Έχει να κάνει με τις συνήθειες των άλλων. Αν η παρέα σου τρώει πίτσα ή πατατάκια, οι πιθανότητες είναι πολύ μεγάλες ότι θα κάνεις και εσύ το ίδιο.

Πώς να ξεφύγεις: Πριν ακόμα εμφανιστεί ο σερβιτόρος, δήλωσε στην παρέα σου τι θέλεις να φας (κάτι υγιεινό όπως ψητό κοτόπουλο ή σαλάτα). Μερικοί από την παρέα σου μπορεί να σε κοροϊδέψουν κάποιοι άλλοι όμως μπορεί να σε μιμηθούν. Δηλώνοντας δημόσια την απόφασή σου να τρως υγιεινά είναι το πρώτο βήμα για την αλλαγή της συμπεριφοράς σου και ίσως και της συμπεριφοράς της παρέας σου.

Έξοδος σε ραντεβού
Σύμφωνα με έρευνες, οι άνδρες που βγαίνουν ραντεβού προσπαθούν να εντυπωσιάσουν τη σύντροφό τους τρώγοντας περισσότερο από το κανονικό. Συγκεκριμένα, σε μια μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που δείπνησαν σε ραντεβού κατανάλωσαν κατά μέσο όρο 1.140 θερμίδες, σε σχέση με 900 θερμίδες όταν έτρωγαν παρέα με άντρες. Οι άνδρες όταν είναι παρέα με γυναίκες, ίσως από κάποια αρχέγονη καταβολή, προσπαθούν να αποδείξουν τον ανδρισμό τους καταναλώνοντας περισσότερες θερμίδες.

Πώς να ξεφύγεις: Να παραγγέλλεις με γνώμονα το μυαλό σου και όχι την τεστοστερόνη σου. Αντί να παραγγέλλεις μια μερίδα παϊδάκια για τον εαυτό σου, παράγγειλε μια υγιεινή σαλάτα και κάτι που μπορείτε να μοιραστείτε. Είναι αισθησιακό και ρομαντικό όταν μοιράζεσαι φαγητό με τη σύντροφό σου. Σύμφωνα με μια μελέτη, άτομα που τρώνε σε εστιατόρια με χαμηλό φωτισμό και απαλή μουσική καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες από αυτά που τρώνε σε εστιατόρια με δυνατά φώτα.

Τρώγοντας μοναχικά ενώ παρακολουθείς τηλεόραση
Το να τρως ενώ βλέπεις τηλεόραση μπορεί να είναι ακόμη πιο επικίνδυνη διατροφική συνήθεια από το να τρως έξω με τους φίλους σου. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι τρώγοντας μπροστά στην τηλεόραση μπορεί να ανεβάσει τις θερμίδες που καταναλώνεις μέχρι και 71%. Το χειρότερο; Ο εγκέφαλός σου συσχετίζει υποσυνείδητα την τροφή με τον χρόνο που κάθεσαι μπροστά στην τηλεόραση και έτσι εκπαιδεύεις τον εαυτό σου να ποθεί θερμίδες όταν κάθεσαι στον καναπέ. Σύντομα θα αντιληφθείς ότι τσιμπολογάς όχι από πείνα αλλά από συνήθεια.

Πώς να ξεφύγεις: Πρώτον, κλείσε ότι αποσπά την προσοχή σου όταν τρως και απόλαυσε το φαγητό σου. Αυτό σε βοηθά να χορτάσεις γρηγορότερα. Και πάντα να σερβίρεις το φαγητό σου σε κανονικά πιάτα, αποφεύγοντας να τρως από κουτιά takeout. Σε μια μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα χάρτινα πιάτα και τα πλαστικά ποτήρια μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι τρώμε σνακ, και έτσι είναι πιο πιθανό να θέλουμε ένα “πραγματικό γεύμα” αργότερα.

Τρώγοντας στο σπίτι με την οικογένεια
Όντας στο σπίτι δεν φαίνεται να είναι και τόσο επικίνδυνο: μαγειρεύεις, σερβίρεις, τρως στο τραπέζι και κρατάς ό,τι περισσεύει για αργότερα. Αλλά τίποτα από αυτά δεν βοηθά αν έχεις τη δυνατότητα να βάλεις και δεύτερη μερίδα στο πιάτο σου. Σε μια μελέτη οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που αφήνουν την κατσαρόλα ή την πιατέλα σερβιρίσματος στον πάγκο της κουζίνας καταναλώνουν μέχρι και 35% λιγότερες θερμίδες από τα άτομα που τα βάζουν στο τραπέζι ή σε κοντινή απόσταση. Όσο μικρότερη προσπάθεια καταβάλουμε, τόσο λιγότερη προσοχή δίνουμε στο τι καταναλώνουμε.

Πώς να ξεφύγεις: Άφησε τη μακαρονάδα ή την πιατέλα με το κοτόπουλο και τις πατάτες στην κουζίνα. Φέρνοντάς τα στο τραπέζι κάνει εύκολο το να μπεις στον πειρασμό να φας και δεύτερη και τρίτη μερίδα. Επίσης, συμφώνησε με τον εαυτό σου να τρώει μόνο ό,τι είναι στο δικό σου πιάτο. (Με άλλα λόγια, κράτα τα χέρια σου μακριά από τα πιάτα των παιδιών σου ή του/της συζύγου σου.) Τέλος, προσπάθησε να οργανώσεις τα γεύματά σας έτσι ώστε τα πιο υγιεινά τρόφιμα να σερβίρονται πρώτα. Το να ξεκινάς με μια σαλάτα είναι πάντα έξυπνο. Σε μια μελέτη, άτομα που ξεκίνησαν το γεύμα τους με σαλάτα κατανάλωσαν περίπου το 20% εκατό λιγότερες θερμίδες από αυτά που ξεκίνησαν με σκορδόψωμο.

Παρακολουθώντας μια κοινωνική εκδήλωση
Μπορεί να αισθάνεσαι άνετα να εκφράσεις τις επιλογές σου για υγιεινή διατροφή στους φίλους σου αλλά ορισμένες καταστάσεις απαιτούν περισσότερη λεπτότητα στο χειρισμό τους. Είναι γεγονός ότι σε μερικές κοινωνίες η υγιεινή διατροφή καταφρονείται και περιπαίζεται. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν τα χαρακτηριστικά δύο ομάδων ανθρώπων που έτρωγαν για πρωινό μηλόπιτα ή κουάκερ βρώμης. Αυτοί που έτρωγαν μηλόπιτα θεωρήθηκαν ως πιο χιουμοριστικοί και λιγότερο βαρετοί. Το να εκφράζεις δημοσίως τις υγιεινές διατροφικές σου επιλογές ή να επιδεικνύεις αυτοσυγκράτηση σε ένα κοινωνικό περίγυρο όπου γίνονται διατροφικές καταχρήσεις μπορεί να σε βάλει σε δύσκολη θέση και να αυξήσει τις πιθανότητες σύγκρουσης με τους παρευρισκόμενους.

Πώς να ξεφύγεις: Τα άτομα που λόγω χαρακτήρα θέλουν να ευχαριστούν τον περίγυρό τους πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά. Μπορεί να βγεις από τα πρόγραμμά σου και να φας πολύ περισσότερο από ό,τι θα έκανες κανονικά, προκειμένου να κάνεις τους άλλους να αισθανθούν άνετα και να σε αποδεχθούν. Δοκίμασε αυτή την τακτική: επαίνεσε το φαγητό και το πόσο όμορφα και γευστικά φαίνονται όλα στο τραπέζι, ενώ γεμίζεις το πιάτο σου με υγιεινά τρόφιμα όπως λαχανικά και πρωτεΐνες. Έτσι, θα φανεί ότι συμμετέχεις στο φαγοπότι και ότι δεν μετράς τις θερμίδες.

ΠΗΓΗ: topgreekgyms.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...