Οι τροφές που προκαλούν δυσκοιλιότητα…

3202

Οι τροφές που προκαλούν δυσκοιλιότητα…

 

 

Ξέρουμε όλοι ότι τροφές όπως τα γαλακτοκομικά και μερικά λιπαρά σνακ μπορούν να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα. Και τις παρακάτω, όμως, τροφές θα ήταν καλό να τις αποφεύγετε αν πάσχετε από δυσκοιλιότητα.

Μπανάνες
Οι μπανάνες, και συγκεκριμένα οι πιο πράσινες, μπορούν να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι πράσινες μπανάνες περιέχουν σε μεγαλύτερη συγκέντρωση τανίνες, φυσικές χημικές ουσίες που τους δίνουν την πιο πικρή, άγουρη γεύση. Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν πως οι τανίνες προκαλούν δυσκοιλιότητα μόνο σε ορισμένους ανθρώπους.

Ψωμί
Είτε μιλάμε για λευκό ψωμί, είτε για ολικής άλεσης, ο οργανισμός μας δεν μπορεί πάντα να μεταβολίσει τα συστατικά του, προκαλώντας δυσκοιλιότητα και αέρια—ή ακόμα και διάρροια σε άτομα με ευαισθησία στη γλουτένη.

Τσιπς
Τα τσιπς έχουν πολύ αλάτι, είναι δύσκολο να φάμε μόνο λίγα, περιέχουν πολύ λίγες φυτικές ίνες και πολλά λιπαρά. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι συνήθεις ύποπτοι για τη δυσκοιλιότητα, και ο συνδυασμός τους μπορεί να γίνει καταστροφικός, επιβραδύνοντας τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Σοκολάτα
Οι λάτρεις της σοκολάτας θα θέλουν να το αρνηθούν, αλλά τα κακά νέα είναι πέρα για πέρα αληθινά· παρά το γεγονός ότι – με μέτρο – η σοκολάτα έχει αποδεδειγμένα πολλά οφέλη για την υγεία, είναι πολύ πιθανό να επιβραδύνει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Τα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα
Κυκλοφορούν στα σούπερ μάρκετ και είναι μια πολύ εύκολη επιλογή αν δεν προλαβαίνετε να μαγειρέψετε—λίγη ώρα στον φούρνο μικροκυμάτων και έχετε ένα έτοιμο γεύμα. Και όμως, αυτά τα γεύματα συνήθως δεν περιέχουν φυτικές ίνες και έχουν περισσότερα λιπαρά και αλάτι από όσο πρέπει. Γενικότερα, οι επεξεργασμένες τροφές πρέπει να αποφεύγονται, καθώς περιέχουν πολλά βλαβερά συντηρητικά και πολύ λίγες φυτικές ίνες.

Κόκκινο κρέας
Το κόκκινο κρέας δεν είναι πάντα άμεσα ο φταίχτης για τη δυσκοιλιότητα, αλλά παραμένει για πολλή ώρα στο πεπτικό μας σύστημα μέχρι να αποδομηθεί. Από τη μία πλευρά, αυτό μας αφήνει να νιώθουμε χορτασμένοι για περισσότερη ώρα, αλλά η γραμμή μεταξύ του κορεσμού και του αισθήματος της δυσκοιλιότητας είναι πολύ λεπτή. Συνδυάστε το κόκκινο κρέας σας πάντα με μια σαλάτα ή μια ψητή πατάτα, ώστε να προσλαμβάνετε τις απαραίτητες φυτικές ίνες.

ΠΗΓΗ: Διάκος Θοδωρής
iatronet.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...