Ειδική διατροφή για παραγωγή κολλαγόνου στον οργανισμού…

91

Ειδική διατροφή για παραγωγή κολλαγόνου στον οργανισμού…

 
Για την παραγωγή κολλαγόνου και την καλή υγεία του δέρματος πρέπει να ακολουθείται μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά, υψηλή σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε υδατάνθρακες και να περιέχει επαρκή ποσότητα καλής ποιότητας λίπους. Στη συνέχεια σας παρουσιάζω μια τέτοια δίαιτα.
Σε αυτή τη δίαιτα θα αποφεύγετε τις τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης) και θα καταναλώνετε ελεύθερα τις τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (υδατάνθρακες βραδείας απορρόφησης). Οι τροφές που είναι υψηλές σε γλυκαιμικό δείκτη αυξάνουν απότομα το σάκχαρο του αίματος και πρέπει να αποφεύγονται.

 
Υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης
(υψηλού γλυκαιμικού δείκτη)
Λαχανικά:
Βρασμένα παντζάρια
Βρασμένα καρότα
Καλαμπόκι
Πατάτες

Φρούτα και χυμοί:
Χουρμάς
Σύκο
Μάνγκο
Ξερά δαμάσκηνα
Σταφίδες
Χυμοί φρούτων

Δημητριακά-Ψωμί
Φρυγανιές
Παξιμάδια
Κριτσίνια
Μπισκότα
Κρουασάν
Άσπρο ψωμί
Κριθάρι
Πλιγούρι
Κορν φλέικς
Ποπ κορν
Σιμιγδάλι
Ζυμαρικά
Ρύζι
Υδατάνθρακες βραδείας απορρόφησης
(χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη)
Ωμά λαχανικά:
Λάχανο
Μαρούλι
Αγγούρι
Ντομάτες
Πιπεριές
Σπανάκι
Σκόδρο
Κρεμμύδι
Σέλινο
Ραπανάκι
Πράσο
Καρότα Μπρόκολο
Κουνουπίδι

Βρασμένα λαχανικά:
Αγκινάρεες
Σπαράγγια
Φασολάκια
Μπρόκολο
Κουνούπιδι
Λαχανάκαι Βρυξελλών
Μελιτζάνες
Κολοκύθια
Μπάμιες
Σπανάκι
Μανιτάτια
Κρεμμύδι
Πράσο
Φακές
Ρεβίθια

Φρούτα:
Μήλα
Βερίκοκα
Βατόμουρα
Φράουλες
Πεπόνι
Κεράσια
Πορτοκάλια
Γκρέιπ φρουτ
Σταφύλια
Ακτινίδια
Λεμόνια
Ροδάκινα
Μανταρίνια
Καρπούζι
Άλλες τροφές που πρέπει να αποφεύγονται
Εκτός από τους υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης (υψηλού γλυκαιμικού δείκτη) που παρατίθενται στον παραπάνω πίνακα πρέπει να αποφεύγονται και οι εξής τροφές:
Όλες οι συσκευασμένες τροφές (φρυγανιές, μπισκότα), οι κονσερβαρισμένες τροφές (π.χ. τόνος σε κονσέρβα ή αρακάς σε κονσέρβα), σπορέλαια (ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο), μαργαρίνες, βούτυρα με φυτικές στερόλες που μειώνουν τη χοληστερίνη (όπως Becel Pro-activ ή Benecol) και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες (όπως ασπαρτάμη).
Τροφές που επιτρέπονται
Λαχανικά και φρούτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, χυμοί λαχανικών, κρέας βιολογικό, πουλερικά βιολογικά, συκώτι βιολογικό, ψάρια (ιδιαίτερα αφρόψαρα, όπως σαρδέλα, γαύρος), αυγά βιολογικά, γιαούρτι πρόβειο ή κατσικίσιο βιολογικό, όσπρια, ωμοί ξηροί καρποί, φύκια, ελαιόλαδο, βούτυρο γίδινο ή αγελαδινό, λάδι καρύδας, λιναρόσπορος, λίγο θαλασσινό ανεπεξέργαστο αλάτι (κατά προτίμηση αλάτι Ιμαλαΐων).
Να καταναλώνετε βιολογικά προϊόντα
Όλες οι τροφές που καταναλώνονται να είναι βιολογικές. Τα συμβατικά λαχανικά και φρούτα περιέχουν φυτοφάρμακα, ενώ τα συμβατικά κρέατα και πουλερικά περιέχουν ορμόνες. Από μη βιολογικά κρέατα μπορείτε να τρώτε κατσίκι.
Να αγοράζετε βιολογικό γιαούρτι πρόβειο ή κατσικίσιο.
Από ψάρια, προτιμάτε τα φτηνά ψάρια του αφρού, όπως σαρδέλα και γαύρο, που είναι πιο καθαρά και απαλλαγμένα από βαρέα μέταλλα. Αποφύγετε τον τόνο και τον ξιφία, διότι περιέχουν βαρέα μέταλλα
Γενικοί κανόνες
– Τρώτε τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και δυο δευτερεύοντα. Ποτέ μην παραλείπετε γεύματα. Είναι προτιμότερο να τρώτε κάθε τρεις με τέσσερις ώρες.
– Μπορείτε να τρώτε αρκετά, φτάνει να φροντίζετε να είναι υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που εξισορροπούνται με πρωτεΐνες και λίγα λίπη. Προσπαθήστε να αποφεύγετε τα πολύ μεγάλα γεύματα. Δεν είναι ανάγκη να νιώθετε ότι παραφάγατε, αλλά ότι είστε ευχάριστα χορτάτοι, όταν σηκώνεστε από το τραπέζι.
– Από κανένα κύριο γεύμα ή σνακ δεν πρέπει να λείπουν οι πρωτεΐνες.
– Το ξίδι (το κανονικό, όχι το βαλσάμικο) και το λεμόνι κατεβάζουν τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών. Χρησιμοποιήστε το στις σαλάτες, στις σάλτσες και στα ψητά. Χρησιμοποιήστε επίσης πολλά αρωματικά χόρτα και μπαχαρικά που προσφέρουν γεύση.
– Μην πίνετε χυμούς φρούτων, αλλά τρώτε ολόκληρα τα φρούτα.
– Μην καταναλώνετε ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικές ουσίες.
Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners
Από το βιβλίο » ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΛΛΑΓΟΝΟ ΚΑΙ ΥΑΛΟΥΡΟΝΙΚΟ-ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

loading...