Τροφές που διατηρούν το δέρμα σας νεανικό!

67

Τροφές που διατηρούν το δέρμα σας νεανικό!

 

 

Τα blueberries (ένα είδος μούρων) περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά που βοηθούν τις ίνες κολλαγόνου να συνδέονται μαζί με έναν τρόπο που βοηθά το σώμα σας να παράγει κολλαγόνο. Τα ξερά δαμάσκηνα περιέχουν μεγάλη ποσότη­τα αντιοξειδωτικών, τα οποία εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και με αυτό τον τρόπο προ­στατεύουν την καταστροφή του κολλαγόνου. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, η λαχανίδα και το σέσκουλο, είναι καλές πηγές βι­ταμίνης C και προβιταμίνης Α που ενθαρρύνουν το σώμα να παράγει περισσότερο κολλαγόνο. Τα καρότα και οι γλυκοπατάτες έχουν υψηλή ποσό­τητα βήτα καροτίνης, η οποία μετατρέπεται σε βι­ταμίνη Α στο σώμα και επαναφέρει και αναγεννά το κατεστραμμένο κολλαγόνο. Το σκόρδο περιέχει θείο, το οποίο αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου στις αρθρώσεις και στο δέρμα. επίσης περιέχει και μερικά άλλα συστατικά (ταυρίνη και lipid acid), τα οποία υποστηρίζουν τις κατεστραμμένες ίνες κολλαγόνου. Το λάχανο, τα κρεμμύδια, το σέλινο, οι πράσινες και μαύρες ελιές, τα αγγούρια και το ψάρι είναι επίσης τροφές πλούσιες σε θείο. Τα αυγά είναι πλούσια σε αμινοξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για τον σχηματισμό κολλαγόνου. Η πρωτεΐνη των αυγών είναι η πιο απορροφήσιμη από όλες τις άλλες πρωτεϊνικές τροφές.

Τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά περιέχουν λυκοπένιο, το οποίο δρα ως αντιοξειδωτικό και με αυτό τον τρόπο αυξάνει την παραγωγή κολ­λαγόνου. Προσπαθήστε να προσθέσετε κόκκινες πιπεριές, παντζάρια και φρέσκες ή βρασμένες ντομάτες στη διατροφή σας. Μια έρευνα από τον Dr. Ronald Watson στο Πανεπιστήμιο της Αριζό­να έχει βρει ότι τα αντιοξειδωτικά των κόκκινων, κίτρινων και πορτοκαλί τροφών συγκεντρώνονται πάνω από το δέρμα δημιουργώντας έξτρα προ­στασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Ο Dr. Watson ανέφερε ότι «η επίδραση είναι τόσο ισχυρή ώστε η κατανάλωση έξι μερίδων από αυτές τις τροφές την ημέρα θα δημιουργήσει ένα φυσικό εμπόδιο στην ηλιακή ακτινοβολία ισοδύναμο με τα αντηλι­ακά προστασίας 4».

Τα φασόλια βοηθούν το σώμα σας να παρά­γει υαλουρονικό οξύ. Προσπαθήστε να τρώτε κα­θημερινά τουλάχιστον δυο κουταλιές της σούπας φασόλια. Η γαλοπούλα περιέχει μια σημαντική για το δέρμα πρωτεΐνη, την καρνοσίνη, η οποία καθυ­στερεί μια διαδικασία στο δέρμα που ονομάζεται cross-linking (διασταύρωση). Όταν συμβεί αυτό, οι ίνες μεγαλώνουν μέσα στο κολλαγόνο του δέρ­ματος, κάνοντάς το δύσκαμπτο και μη ελαστικό. Αυτό το σταματά από το να έρχεται γρήγορα στην αρχική του θέση, όταν κάνετε κινήσεις, όπως το να χαμογελάτε, να γελάτε και να συνοφρυώνε­στε – και αυτό μπορεί να προκαλέσει τις γραμμές γέλιου ή τις ρυτίδες στο πλάι των ματιών. Τρώτε γαλοπούλα δυο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Η σοκολάτα είναι καλή για το δέρμα σας. Μελέτες στη Γερμανία έχουν βρει ότι μετά την κατανάλωση ροφήματος κακάο, ενισχύεται η ροή του αίματος στο δέρμα, κάτι που συνεπάγεται υψηλότερα επίπεδα θρεπτικών συστατικών και υγρασία. Φαίνεται επίσης ότι προστατεύει από τη βλάβη της υπεριώδους ακτινοβολίας. Ωστόσο, μόνο η μαύρη σοκολάτα περιέχει αρκετά αντιο­ξειδωτικά για να έχει θετική επίδραση. Διαλέξτε μαύρες σοκολάτες που να περιέχουν στέβια ή ξυ­λιτόλη αντί για ζάχαρη.

Όλες οι παραπάνω τροφές (με εξαίρεση τα σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά), μαζί με τα ενι­σχυτικά για κολλαγόνο συστατικά που περιέχουν, θα είναι σχεδόν άχρηστα χωρίς αρκετή βιταμί­νη C, την σημαντικότερη από τις βιταμίνες για την αύξηση του κολλαγόνου. Και ο λόγος είναι ο εξής: Οι ίνες κολλαγόνου παρασκευάζονται από πρωτεΐνη, και είναι κάπως ασύνηθες να περιέχουν μεγάλες ποσότητες από δυο αμινοξέα, την υδρο­ξυ-λυσίνη και την υδροξυ-προλίνη. Αυτά τα δυο αμινοξέα είναι σημαντικά για την παραγωγή όλων των τύπων κολλαγόνου και χρειάζονται για να πα­ρέχουν τους διαφορετικούς τύπους κολλαγόνου με τις κατάλληλες ποσότητές τους για δύναμη και ευκαμψία. Η βιταμίνη C χρειάζεται για να μετα­τρέψει την προλίνη σε υδροξυπρολίνη (τον τύπο του κολλαγόνου) και τη λυσίνη σε υδροξυλυσίνη (τον τύπο του κολλαγόνου).

Μάριος Δημόπουλος

Διατροφολόγος

Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition

Μέλος της American Association of Drugless Practitioners

Από το βιβλίο » ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΛΛΑΓΟΝΟ ΚΑΙ ΥΑΛΟΥΡΟΝΙΚΟ-ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!»

Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...