Τι επιλογές έχετε αν αποφασίσετε να ξεκινήσετε τη χορτοφαγία!

24

Τι επιλογές έχετε αν αποφασίσετε να ξεκινήσετε τη χορτοφαγία!

 

 

Αν σας ενδιαφέρει να ανακαλύψετε νέους ή… παραδοσιακούς γευστικούς συνδυασμούς χωρίς κρέας, τότε διαβάστε τι πρέπει να ξέρετε, δια στόματος Αναστασίας Κόκκαλη, Διαιτολόγου-Διατροφολόγου.
Έχει περάσει η εποχή όπου οι χορτοφάγοι αποτελούσαν μικρή μερίδα του γενικού πληθυσμού και παράλληλα και η πεποίθηση ότι όσοι ακολουθούσαν χορτοφαγία ήταν απόγονοι των χίπις, με μεγάλη αγάπη προς το περιβάλλον, περίεργες και διαφορετικές συνθήκες στον τρόπο ζωής. Σήμερα, όλο και μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού προσεγγίζει και υιοθετεί την χορτοφαγία ως τρόπο ζωής, αφού τα ευεργετικά οφέλη των φυτικών τροφών έχουν τεκμηριωθεί μέσα από πληθώρα επιστημονικών ερευνών.

 
Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Διαιτολόγων, το 20012 το 2.5% του αμερικάνικου πληθυσμού ακολουθούσε μία διατροφή χωρίς κρέας, πουλερικά και ψάρι. Επίσης, ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων ενστερνίζεται έναν ευέλικτο τρόπο ζωής, ο οποίος προσφέρει πολλά από τα οφέλη της χορτοφαγικής δίαιτας, αλλά παράλληλα επιτρέπει την περιστασιακή κατανάλωση κρέατος, κοτόπουλου και/ή ψαριού.
Φυσικά, πολλοί άνθρωποι ακολουθούν ένα διατροφικό σχήμα χορτοφαγίας για θρησκευτικούς ή ηθικούς λόγους. Εκτός όμως από την απόλαυση που προσφέρει ένα τέτοιο διαιτολόγιο, παράλληλα συμβάλλει στην απώλεια βάρους και στην πρόληψη νοσημάτων και ασθενειών.

 

Οι vegan ακολουθούν την πιο αυστηρή μορφή χορτοφαγίας, αποκλείοντας οτιδήποτε ζωικό
Ο Αμερικάνικος Σύλλογος για τον Καρκίνο, το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας του Καρκίνου και ο Αμερικάνικος Σύλλογος της Υγείας της Καρδιάς συστήνουν μία διατροφή πλούσια σε φυτικές τροφές. Ένα τέτοιο διαιτολόγιο περιλαμβάνει αφθονία αντιοξειδωτικών, φυτοχημικά συστατικά και φυτικές ίνες, ενώ είναι φτωχό σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη.
Πράγματι, οι Διατροφικές Συστάσεις των ΗΠΑ 2005 και η Πυραμίδα Διατροφής προωθούν μία δίαιτα πλούσια σε πλήρη δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, τρόφιμα τα οποία αποτελούν τα θεμέλια της χορτοφαγικής δίαιτας.

 
Το λεξικό του χορτοφάγου
Ο όρος «Vegetarian», δηλαδή Χορτοφάγος, έχει διαφορετικές έννοιες. Οι διαφορετικοί τύποι χορτοφαγίας περιλαμβάνουν τις εξής δίαιτες:
Vegan. Η πιο αυστηρή δίαιτα, όπου επιτρέπεται μόνο η κατανάλωση φυτικών τροφίμων.
Lacto-vegetarian. Επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών, μαζί με τα φυτικά τρόφιμα.
Ovo-vegetarian. Επιτρέπεται η κατανάλωση αυγών και φυτικών τροφίμων.
Lacto-ovo vegetarian (ο πιο κοινός τύπος). Επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών και αυγών.
Pesco-vegetarian. Επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού.
Flexitarian. Εδώ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συστάσεις. Συνήθως περιλαμβάνει τον lacto-ovo vegetarian, ο οποίος περιστασιακά τρώει κρέας, ψάρι ή κοτόπουλο. Μερικές φορές ονομάζεται και semi-vegetarian.

 

Τι χρειάζεται να ξέρετε
Κάποτε υπήρχε η πεποίθηση ότι η χορτοφαγική δίαιτα είναι ελλιπής σε θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, με τον σωστό σχεδιασμό από τον ειδικό διαιτολόγο, οι χορτοφάγοι μπορούν να καλύψουν τις διατροφικές τους ανάγκες μέσα από σωστούς και ισορροπημένους συνδυασμούς τροφίμων.
«Μπορείς να προσλάβεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από μία καλά σχεδιασμένη χορτοφαγική δίαιτα και παράλληλα να έχεις όλα τα οφέλη για την υγεία σου από μία δίαιτα, η οποία ουσιαστικά περιλαμβάνει πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, αλλά με χαμηλά λιπαρά και θερμίδες –ο τέλειος διατροφικός συνδυασμός για απώλεια περιττών κιλών και προώθηση της καλής υγείας και ευεξίας», όπως αναφέρει η Cynthia Sass, MPH, MA, RD, εκπρόσωπος του Αμερικάνικου Συλλόγου Διαιτολόγων.
Για να εξασφαλίσουν την επιθυμητή διατροφική ισορροπία, οι χορτοφάγοι θα πρέπει να τρώνε μία καλή ποικιλία τροφίμων, συμπεριλαμβάνοντας μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, και προϊόντα σόγιας.

 

Οι vegan, οι οποίοι καταναλώνουν αποκλειστικά φυτικές τροφές χωρίς γαλακτοκομικά και αυγά, ίσως να έχουν πρόβλημα πρόσληψης επαρκούς ποσότητας βιταμίνης B12, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνης, ψευδαργύρου, βιταμίνης D και ασβεστίου. Εδώ είναι αρκετά χρήσιμη η βοήθεια του διαιτολόγου.
Βέβαια, η χορτοφαγική δίαιτα συμβάλλει και στην… γευστική πρόκληση προκειμένου να υπάρχει μία ποικιλία τροφίμων στο καθημερινό τραπέζι. Οι συνταγές χορτοφαγίας είναι ευφάνταστες και τις περισσότερες φορές τα υλικά είναι τόσο απλά, αλλά και τόσο θρεπτικά, με αποτέλεσμα η γευστική εμπειρία να απογειώνεται ακόμη και σε απλά πιάτα. Ακόμη και αν δεν είστε χορτοφάγοι, λοιπόν, θα πρότεινα να δοκιμάζετε 2-3 φορές την εβδομάδα κάποια χορτοφαγικά πιάτα και εκτός από την γευστική ποικιλία που θα ανακαλύψετε, σίγουρα θα επωφεληθείτε και τα οφέλη της χορτοφαγικής δίαιτας!
ΠΗΓΗ: clickatlife.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...