Εντάξτε στην διατροφή σας αυτό το πολύτιμο μέταλλο…

149

Εντάξτε στην διατροφή σας αυτό το πολύτιμο μέταλλο…

 
Ο ψευδάργυρος φαίνεται πως είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα στη διατροφή μας και ωφέλιμος για τον οργανισμό μας. Μέσα στο ανθρώπινο σώμα βρίσκονται περίπου 2-3 γραμμάρια του μετάλλου, στα όργανα, στους ιστούς, στα οστά, στα υγρά και στα κύτταρα.
Ο ψευδάργυρος έχει συσχετιστεί με πολλές σωματικές λειτουργίες. Παίζει σημαντικό ρόλο σε ποικίλες λειτουργίες των ενζύμων του οργανισμού, και η δράση του γίνεται εμφανής από την ενζυμική κατάλυση, μέχρι και τη λειτουργία των κυτταρικών συστημάτων νευρώνων.
Επιπλέον, χρησιμοποιείται φαρμακευτικά στην πρόληψη αρκετών ασθενειών. Η έλλειψή του μπορεί να επιδράσει πολύ αρνητικά στην ομοιόσταση ενός οργανισμού.

 

Οι πιο σημαντικές πηγές ψευδαργύρου στη διατροφή μας είναι οι τροφές που περιέχουν πολλή πρωτεΐνη, και ειδικά ζωική. Επίσης, ο ψευδάργυρος χρησιμοποιείται για να ενισχύσει άλλες τροφές. Υπολογίζεται ότι περίπου το 50% του πληθυσμού βρίσκεται σε κίνδυνο να μην λαμβάνει αρκετό από αυτό το αναγκαίο μέταλλο.
Στους ασθενείς με Αλτσχάιμερ και νόσο του Πάρκινσον, τα επίπεδα ψευδαργύρου είναι χαμηλότερα από το κανονικό. Ο ψευδάργυρος είναι σημαντικός για τη σύνθεση, την αποθήκευση και την έκκριση της ινσουλίνης. Αυτό σημαίνει ότι αν τα επίπεδα ψευδαργύρου στον οργανισμό μας είναι χαμηλά, ο κίνδυνος παθήσεων όπως υπέρταση και αυξημένα τριγλυκερίδια – συνεπώς και διαβήτη – αυξάνεται.

 
Έχει, επίσης, παρατηρηθεί πως ο ψευδάργυρος μπορεί να μειώσει τη διάρκεια της πνευμονίας, σε σοβαρές περιπτώσεις, όπως και τον χρόνο που ο ασθενής θα περάσει στο νοσοκομείο. Αντιθέτως, η έλλειψή του έχει συσχετιστεί με την καθυστέρηση στην επούλωση των πληγών.
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ακόμα και η μικρή έλλειψη του μετάλλου αυτού μπορεί να προκαλέσει τα εξής προβλήματα:
Αυξημένη μητρική νοσηρότητα
Προβλήματα στην αίσθηση της γεύσης
Επιμήκυνση της κυοφορίας
Αιμορραγία
Αυξημένος κίνδυνος για την καλή υγεία του βρέφους
Συνεπώς, φροντίστε η διατροφή σας να περιλαμβάνει κόκκινο κρέας (σε σωστές ποσότητες) και πουλερικά, που είναι οι καλύτερες πηγές ψευδαργύρου, όπως και ψάρια, γαρίδες και ξηρούς καρπούς.
ΠΗΓΗ: iatronet.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...