Μια τροφή που μας προμηθεύει με κολλαγόνο και ευεργετεί την υγεία μας! (ΣΥΝΤΑΓΗ)

2607

Μια τροφή που μας προμηθεύει με κολλαγόνο και ευεργετεί την υγεία μας! (ΣΥΝΤΑΓΗ)

 
Ίσως σε κάποιους φανεί παράξενο να βράζουν κόκαλα ζώων και να πίνουν το ζωμό τους, αλλά αυτό κάνουμε όλοι από μικρά παιδιά τρώγοντας κοτόσουπα. Γιατί νομίζετε ότι η κοτόσουπα είναι ευεργετική για την υγεία μας και η μητέρα μας ή ο γιατρός μας μάς τη σύστηνε από μικρή ηλικία, όταν ήμασταν κρυωμένοι; Επειδή απλώς είναι ζεστή; Όχι. Διότι με το βράσιμο απελευθερώνονται από τα κόκαλα του κοτόπουλου κάποια θρεπτικά συστατικά που έχουν ευεργετική δράση για το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας βοηθάνε, όταν έχουμε κρυολόγημα ή γρίπη. Επομένως η κοτόσουπα είναι ένα είδος ζωμού κοκάλων, με τη διαφορά ότι τα κόκαλα σε ένα κοτόπουλο που βράζουμε είναι πιο λίγα από ότι θα ήταν αν κάναμε κανονικό ζωμό κοκάλων, και, επίσης, στην κοτόσουπα βάζουμε και τρώμε και το κρέας του κοτόπουλου, ενώ στο ζωμό βάζουμε μόνο κόκαλα κοτόπουλου ή κάποιου άλλου ζώου. Μάλιστα στον ζωμό κοτόπουλου, εκτός από κόκαλα, μπορούν να προστεθούν και φτερά ή πόδια κοτόπουλου.

Η κοτόσουπα ήταν και είναι ένα παγκόσμιο ελιξίριο υγείας. Για πολλές γενεές οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει γιατροσόφια για να θεραπεύσουν διάφορες ασθένειες και να έχουν καλή υγεία. Ένα τέτοιο γιατροσόφι είναι και η κοτόσουπα. Η κοτόσουπα ήταν πιο δημοφιλής ως φάρμακο για το κρυολόγημα. Μέχρι πρόσφατα όμως δεν υπήρχε κάποια επιστημονική απόδειξη ότι η κοτόσουπα έχει αυτή τη δράση που της αποδιδόταν.

Όλες οι έρευνες συμφωνούν ότι διαλύει τη συμφόρηση και διευκολύνει τη ροή των ρινικών εκκρίσεων. Εμποδίζει επίσης τη φλεγμονώδη ανταπόκριση που προκαλεί πονόλαιμο». Το κοτόπουλο περιέχει ένα αμινοξύ που ονομάζεται κυστεΐνη, το οποίο αραιώνει τη βλέννα στους πνεύμονες, καθιστώντας ευκολότερο τον βήχα. Επίσης το γεγονός ότι στην κοτόσουπα συνήθως προστίθενται κρεμμύδια (πηγή κουερσετίνης, ενός βιοφλαβονοειδούς) και καρότα (πηγή βήτα καροτίνης που μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α), δίνει μια επιπλέον εξήγηση της ευεργετικής δράσης της στο κρυολόγημα.

 
Η σπιτική κοτόσουπα είναι πλούσια σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και άλλα μέταλλα, τα οποία είναι πολύ εύκολα αφομοιώσιμα για το σώμα. Περιέχει επίσης ζελατίνη, που προάγει υγιή χόνδρο και μπορεί να καταπολεμήσει την εκφυλιστική ασθένεια των αρθρώσεων. Η ζελατίνη υποστηρίζει τον συνδετικό ιστό του σώματός σας και βοηθά επίσης τα νύχια και τα μαλλιά σας να αναπτυχθούν. Η κοτόσουπα βοηθά στην πέψη. Η δυτική δίαιτα δημιουργεί προβλήματα στο πεπτκό σας σύστημα, και ιδιαίτερα στο έντερο. Όλες οι ασθένειες ξεκινούν από το έντερο. Ασθένειες όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, το έκζεμα, η ακμή και η ψωρίαση σχετίζονται με την υγεία του εντέρου. Έτσι ο πιο εύκολος τρόπος να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα από τη ρίζα τους είναι η κοτόσουπα. Η κοτόσουπα, και ιδιαίτερα ο ζωμός από τα κόκαλα του κοτόπουλου, βοηθά στη θεραπεία πολλών χρόνιων εντερικών ασθενειών, όπως η κολίτιδα, η νόσος του Crohn, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και το σύνδρομο διαπερατότητας εντέρου.

Η κοτόσουπα και ο ζωμός απόκόκαλα του κοτόπουλου προστατεύουν το σώμα από γαστρεντερικές ασθένειες, καθώς η ζελατίνη στον ζωμό εξουδετερώνει τις εντερικές τοξίνες και τα δηλητήρια βοηθώντας στην απαλλαγή από τη διάρροια.
Τα υλικά που χρειάζεστε για να μαγειρέψετε κοτόσουπα είναι τα παρακάτω:
1 ολόκληρο κοτόπουλο (κατά προτίμηση βιολογ¬κής εκτροφής)
2 κουταλιές της σούπας μηλόξιδο
σέλινο
καρότα
κρεμμύδι
φρέσκο σκόρδο (5-10 σκελίδες)
Τρόπος μαγειρέματος:
1. Βάλτε το κοτόπουλο στο τσουκάλι. Αν θέλετε να φτιάξετε ζωμό κοκάλων κοτόπουλου, ψήστε το κοτόπουλο, ως συνήθως, και αφαιρέστε όλο το κρέας του για να το καταναλώσει η οικογένειά σας. Στη συνέχεια βάλτε το υπολειπόμενο μέρος του κοτόπουλου (κόκαλα και δέρμα) στην κατσαρόλα.
2. Προσθέστε καρότα, σέλινο, κρεμμύδι και σκόρδο στην κατσαρόλα και ρίξτε νερό.
3. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας μηλόξιδο στο νερό. (Το μηλόξιδο βοηθά να εξαχθούν πιο εύκολα τα μέταλλα από τα κόκαλα του κοτόπουλου).
4. Καλύψτε την κατσαρόλα και μαγειρέψτε το για λίγες ώρες. (Αν θέλετε να κάνετε ζωμό κοκάλων, και όχι απλώς κοτόσουπα, τότε θα πρέπει
να μαγειρέψετε το μείγμα σε χαμηλή θερμο¬κρασία για 12-24 ώρες).
Η κοτόσουπα είναι ευεργετική, διότι εκτός των άλλων περιέχει κολλαγόνο και ζελατίνη. Βέβαια η παρασκευή ζωμού κοκάλων του κοτόπο¬λου απελευθερώνει περισσότερο κολλαγόνο, ζελατίνη και μέταλλα, και επομένως έχει μεγαλύτερη θεραπευτική δράση από ότι απλώς η κοτόσουπα. Βέβαια στην κοτόσουπα τρώτε και το κρέας του κοτόπουλου, ενώ στον ζωμό καταναλώνετε μόνο το εκχύλισμα που εκλύεται στο νερό από τα οστά του ζώου.

 
Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners
Από το βιβλίο » ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΛΛΑΓΟΝΟ ΚΑΙ ΥΑΛΟΥΡΟΝΙΚΟ-ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...