Διατροφή για τη ρύθμιση και την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα…

130

Διατροφή για τη ρύθμιση και την ομαλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα…

 
Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν σοβαρές θυρεοειδικές διαταραχές, τότε η κατανάλωση ή η αποφυγή ορισμένων τροφών μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του θυρεοειδούς, στην παραγωγή φυσιολογικών ποσοτήτων θυρεοειδικών ορμονών και στην ομαλή λειτουργία του αδένα, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις πιθανότητες εμφάνισης θυρεοειδοπαθειών. Στη συνέχεια ακολουθούν οι τροφές οι οποίες ευνοούν την καλή λειτουργία του αδένα, αλλά και εκείνες που τον βλάπτουν, ώστε να γνωρίζετε ποια είναι εκείνα τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνετε και ποια πρέπει να αποφεύγετε.
Το αλάτι
Όπως έχει αναφερθεί και παραπάνω, ο θυρεοειδής χρειάζεται ιώδιο για να λειτουργήσει φυσιολογικά, να ρυθμιστεί και να παράγει την απαραίτητη ποσότητα ορμονών. Η κύρια πηγή ιωδίου σε καθημερινή βάση, για τους περισσότερους ανθρώπους, είναι το ιωδιούχο αλάτι. Συνεπώς, προτού αγοράσετε και προτού χρησιμοποιήσετε στο φαγητό σας αλάτι, βεβαιωθείτε πως στη συσκευασία του αναγράφεται ότι είναι «ιωδιούχο» ή ακόμα καλύτερα, προτιμήστε το ακατέργαστο θαλασσινό αλάτι. Το κατεργασμένο θαλασσινό αλάτι και το αλάτι που χρησιμοποιείται σε συσκευασμένες ή επεξεργασμένες τροφές συνήθως δεν είναι ιωδιούχο. Γι᾿ αυτό απαιτείται εξαιρετική προσοχή κατά την αγορά του προϊόντος. Ωστόσο, επισημαίνεται πως κατά την χρήση του ιωδιούχου αλατιού θα πρέπει να αποφεύγετε τις υπερβολές και η κατανάλωσή του να μην ξεπερνά το 1/4 του κουταλιού του γλυκού ημερησίως, γιατί η υπερβολική συγκέντρωση ιωδίου μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση θυρεοειδοπαθειών.
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το μαρούλι, είναι καλές πηγές μαγνησίου, που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέταλλο, το οποίο συμβάλλει σχεδόν σε όλες τις διαδικασίες του οργανισμού. Μέσα σε αυτές τις διαδικασίες εντάσσεται και η λειτουργία του θυρεοειδούς. Συνεπώς, ο θυρεοειδής χρειάζεται μαγνήσιο για να λειτουργήσει σωστά. Χαρακτηριστικό είναι πως η κόπωση, οι μυϊκές κράμπες και οι αλλαγές στον καρδιακό παλμό είναι ενδείξεις έλλειψης μαγνησίου από τον οργανισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρείται σημαντικό να εντάξετε στη διατροφή σας και να καταναλώνετε καθημερινά 1-2 μερίδες από πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

 

Οι ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα και τα κάσιους, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου και σεληνίου. Έτσι, βοηθούν το θυρεοειδή με δύο τρόπους, παρέχοντας τις απαραίτητες ποσότητες μαγνησίου και σεληνίου, που αποτελούν δύο μέταλλα που υποστηρίζουν την καλή λειτουργία του αδένα.
Τα ψάρια και θαλασσινά
Όλα τα ψάρια, τα θαλασσινά και τα οστρακοειδή, αποτελούν καλές πηγές ιωδίου. Όπως έχει αναφερθεί παραπάνω, το ιώδιο αποτελεί απαραίτητο συστατικό για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς. Έτσι, εάν καταναλώνετε δύο φορές την εβδομάδα ψάρια και θαλασσινά, βοηθάτε τον θυρεοειδή σας να διατηρείται υγιής και να παράγει τις φυσιολογικές ποσότητες ορμονών που απαιτούνται για την καλή λειτουργία του οργανισμού.
Η λαχανίδα
Η λαχανίδα (κατσαρό λάχανο) αποτελεί ένα λαχανικό, το οποίο περιορίζει την ποσότητα ιωδίου που φτάνει στον θυρεοειδή, βοηθώντας έτσι στην αποφυγή της υπερβολικής συγκέντρωσης ιωδίου στον αδένα, που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές και υπερθυρεοειδισμό. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση της λαχανίδας θα πρέπει να αποφεύγεται, γιατί στην περίπτωση που δεν λαμβάνετε επαρκή ποσότητα ιωδίου μέσω της διατροφής σας, τότε είναι πιθανό να προκαλέσει υποθυρεοειδισμό. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται η κατανάλωση λαχανίδας, λάχανου, μπρόκολου και κουνουπιδιού, να μην ξεπερνά τις 2 φορές την εβδομάδα και να συνοδεύεται πάντα με αλάτι. Δηλαδή, να καταναλώνετε αυτά τα λαχανικά αλατισμένα.
Η σόγια
Η σόγια και τα παράγωγά της περιέχουν ορισμένες χημικές ουσίες που δυνητικά μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητά του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες, αλλά μόνο στην περίπτωση που τα αποθέματα ιωδίου στον οργανισμό δεν είναι επαρκή. Συνεπώς, κρίνεται σκόπιμο να περιορίσετε σημαντικά, ακόμα και να αποφεύγετε, την κατανάλωση προϊόντων σόγιας, ώστε να αποφύγετε πιθανές θυρεοειδοπάθειες.
Το κρέας από όργανα ζώων
Η κατανάλωση κρέατος από όργανα ζώων, όπως η καρδιά και το συκώτι, παρέχει στον οργανισμό μεγάλες ποσότητες λιποϊκού οξέος. Πρόκειται για ένα λιπώδες οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του οργανισμού, όμως σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να διαταράξει τον τρόπο λειτουργίας του θυρεοειδούς, αλλά και να μειώσει τη δραστικότητα διαφόρων φαρμάκων που λαμβάνονται για τις θυρεοειδοπάθειες. Συνεπώς,
αυτό που προτείνεται για να εξασφαλίσετε την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς σας είναι να καταναλώνετε κρέας από όργανα ζώων, μία φορά στις 10 ημέρες.
Γλουτένη
Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και το κριθάρι και έχει ενοχοποιηθεί για διάφορες παθήσεις. Όσον αφορά την επίδρασή της στη λειτουργία του θυρεοειδούς, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν την επιβλαβή δράση της, παρά μόνο στην περίπτωση που έχετε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, που αποτελεί μια αυτοάνοση διαταραχή του λεπτού εντέρου. Σε αυτή την περίπτωση η γλουτένη μπορεί να βλάψει το λεπτό έντερο των ασθενών και να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο της νόσου του Hashimoto, η οποία οδηγεί σε υποθυρεοειδισμό, και της νόσου του Graves, η οποία οδηγεί σε υπερθυρεοειδισμό. Συνεπώς, εάν έχετε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, πρέπει να ακολουθείτε μια διατροφή χωρίς γλουτένη, για να προλάβετε μεταξύ άλλων και προβλήματα του θυρεοειδούς.
Ασπαρτάμη
Η ασπαρτάμη αποτελεί μια τεχνητή γλυκαντική ουσία, η οποία υπάρχει ακόμα και στις τσίχλες και πωλείται και μεμονωμένα ως υποκατάστατο της ζάχαρης και σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες που έχουν διεξαχθεί, θεωρείται ύποπτη για την πρόκληση της νόσου Graves και άλλων αυτοάνοσων διαταραχών. Επειδή, λοιπόν, αυτή η χημική ουσία μπορεί να προκαλέσει μια ανοσολογική αντίδραση που προκαλεί φλεγμονή του θυρεοειδούς και παραγωγή αυτοαντισωμάτων, συστήνεται να αποφεύγεται τόσο από τα άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές του θυρεοειδούς, όσο και προληπτικά από τα υγιή άτομα, προκειμένου να μην εμφανιστούν τέτοιου είδους διαταραχές.

 
ΠΗΓΗ: Νικολέτα Σερέτη
Από το βιβλίο: «ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΥΡΕΟΕΙΔΟΥΣ ΑΔΕΝΑ – ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...