5 τρόποι να γίνετε πιο έξυπνοι…

325

5 τρόποι να γίνετε πιο έξυπνοι…
Τι είναι η εξυπνάδα; Είναι μέγεθος μετρήσιμο; Μερικοί βασίζονται σε παραδοσιακά τεστ IQ για να μετρήσουν την εξυπνάδα, ενώ άλλοι κρίνουν με βάση την πρακτικότητα, την κοινή λογική και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Τα τυποποιημένα αποτελέσματα πολλών τεστ έχουν αποδειχθεί αναξιόπιστα ενώ θέτουν φυλετικά και κοινωνικά όρια και προκαταλήψεις.

Ενώ λοιπόν δεν υπάρχει συμφωνία σε ένα στάνταρ τρόπο μέτρησης της εξυπνάδας, ωστόσο όλοι συμφωνούν πως το κλειδί για όλα αυτά είναι ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Έχει μια εκπληκτική ικανότητα προσαρμογής και ανάπτυξης. Νευρωνικά δίκτυα επεκτείνουν και ενισχύουν τη μάθηση μέσα από την εμπειρία. Τα ερεθίσματα κάνουν τον εγκέφαλο ισχυρότερο και μεγαλύτερης ζωτικής σημασίας. Αυτή η ενίσχυση της δύναμης του εγκεφάλου επηρεάζει τη νοημοσύνη σε όλα τα επίπεδα.

Ξεκινώντας αντίστροφα, παραθέτουμε 5 τρόπους για να αυξήσετε την ικανότητα του εγκεφάλου σας να λάβει και να αποθηκεύσει νέα δεδομένα. Ή πιο απλά, 5 τρόποι για να γίνετε πιο έξυπνοι.

5. Διαλογιστείτε
Εδώ και χιλιάδες χρόνια ακούμε για τα πλεονεκτήματα του διαλογισμού. Η άσκησή του διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά γενικά συνίσταται στις ήσυχες, συγκεντρωμένες ασκήσεις αναπνοής κατά τις οποίες επιτυγχάνεται μια κατάσταση ψυχικής ηρεμίας. Ανεξάρτητα από το αν πιστεύετε ότι αυτή η ψυχική ηρεμία είναι μία πεφωτισμένη κατάσταση της συνείδησης, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τα οφέλη της χαλάρωσης και της εστιασμένης αναπνοής. Σύμφωνα με μελέτες ο τακτικός διαλογισμός επηρεάζει θετικά την πραγματική δομή του εγκεφάλου ενώ η καθημερινή άσκησή του μπορεί να αυξήσει ακόμα και το μέγεθος των τμημάτων του εγκεφαλικού φλοιού. Όπως και να έχει, η μνήμη, η συγκέντρωση και η εγκεφαλική λειτουργία, όλα ωφελούνται από τον διαλογισμό.

 

4. Εξασκείστε το μυαλό σας
Το μυαλό, όπως και πολλά μέρη του ανθρώπινου σώματος, χρειάζεται τακτική άσκηση ώστε να μπορεί να διατηρήσει την δύναμη και την ζωτικότητά του. Μερικές κοινές ασκήσεις περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως η επίλυση σταυρόλεξων και άλλων παιχνιδιών με αριθμούς ή γράμματα. Υπάρχουν και οι περισσότερο ακαδημαϊκές λύσεις όπως η συμμετοχή σε διαγωνισμούς μαθηματικών και γεωμετρίας. Ακόμα και το διάβασμα ενός άρθρου ή ενός βιβλίου κάνει την δουλειά. Αν όλα αυτά σας φαίνονται πολύ κοινότυπα, προσπαθήστε κάποιες άλλες μεθόδους, αλλάζοντας λίγο την καθημερινότητά σας. Βουρτσίστε τα δόντια σας με το αντίθετο χέρι, διαλέξτε διαφορετικό δρόμο για να φτάσετε στον προορισμό σας ώστε να αναγκάσετε το μυαλό σας να δουλέψει σκληρότερα. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός.

 

3. Καταπιείτε βακτήρια!
Ανορθόδοξο, ίσως και αστείο. Ωστόσο, τον Ιούνιο του 2010, ερευνητές στα Sage Colleges παρουσίασαν ευρήματα σύμφωνα με τα οποία συγκεκριμένοι τύποι βακτηρίων που ζουν στο χώμα έκαναν τα ποντίκια πιο «έξυπνα». Ποντίκια στα οποία δόθηκε το Mycobacterium vaccae εκτέλεσαν καλύτερα τις ασκήσεις λαβυρίνθου, έδειξαν λιγότερα σημάδια άγχους καθώς και αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης στον πρόσθιο εγκέφαλο, την περιοχή που φροντίζει την σκέψη. Τα βακτήρια φαίνεται πως βοήθησαν και στην ανάπτυξη των νευρώνων. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να αρχίσουμε να τρώμε χώμα. Η ενασχόληση με την κηπουρική, μια δουλειά στην αυλή ή μια βόλτα στο δάσος μπορούν να κάνουν την διαφορά.

 

2. Κοιμηθείτε
Καλές οι ασκήσεις τόνωσης του εγκεφάλου, αλλά σίγουρα χρειάζεται και λίγη ξεκούραση. Για χρόνια οι επιστήμονες είχαν την λανθασμένη εντύπωση πως κατά την διάρκεια του ύπνου το μυαλό απλά «κατεβάζει ρολά» για να ανακτήσει τις δυνάμεις του. Νέες έρευνες δείχνουν πως ο εγκέφαλος ναι μεν «επαναφορτίζεται» αλλά αυτό γίνεται για ένα μόνο χρονικό διάστημα. Πέρα απ’ αυτό, ο εγκέφαλος αρχειοθετεί τις πληροφορίες που έλαβε μέσα στην ημέρα και τις τοποθετεί σε συγκεκριμένους «φακέλους» ώστε να είναι προσβάσιμες και να γίνεται εύκολα το ταξίδι από την βραχυπρόθεσμη στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι οι διαταραχές ύπνου δημιουργούν ένα σωρό προβλήματα υγείας, οπότε ένας καλός βραδινός ύπνος βοηθάει στην αύξηση της εγκεφαλικής λειτουργίας και στην ικανότητα εστίασης και συγκέντρωσης.

 

1. Φροντίστε το σώμα σας
Τα πάντα στο ανθρώπινο σώμα συνδέονται μεταξύ τους. Όταν λοιπόν φροντίζουμε ένα μέρος του, επωφελούνται κι άλλα. Η σωματική άσκηση είναι σημαντική για την καλή υγεία, τόσο του σώματος όσο και του εγκεφάλου. Αυξάνοντας την ροή του αίματος, αυτόματα αυξάνεται και η ροή του οξυγόνου και της γλυκόζης στον εγκέφαλο. Μια καλή προπόνηση για το μυαλό είναι και η δοκιμή καινούριων σπορ ή ασκήσεων που απαιτούν συντονισμό κινήσεων για την εκτέλεσή τους. Άσκηση επίσης είναι η μάχη κατά της καθιστικής ζωής και κατά της έλλειψης ψυχικών ερεθισμάτων.
Η διατροφή είναι επίσης σημαντικότατη. Υπάρχουν αρκετά τρόφιμα που έχουν συσχετιστεί με την υγεία του εγκεφάλου όπως τα αυγά, οι τροφές με πρωτεΐνη, τα σκουρόχρωμα λαχανικά και πάνω απ’ όλα τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκουμε στα λιπαρά ψάρια. Το πράσινο τσάι και οι ξηροί καρποί είναι επίσης καλές τροφές για τον εγκέφαλο.

Η σωστή διατροφή και η κατάλληλη ποσότητα ύπνου και ασκήσεων, τόσο σωματικών όσο και ψυχικών, είναι τα κλειδιά για την βελτίωση της μνήμης και της λειτουργίας του εγκεφάλου.

 

Πηγή: psisou.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...