Αυτό είναι το καλύτερο λάδι για τηγάνισμα…

121

Αυτό είναι το καλύτερο λάδι για τηγάνισμα…

 
Για χρόνια υπερίσχυε η άποψη ότι το σπορέλαιο είναι πιο ελαφρύ από το ελαιόλαδο και ως εκ τούτου πιο κατάλληλο για τηγάνισμα, αφού με αυτό τον τρόπο μαγειρέματος τα τρόφιμα απορροφούν περισσότερο λίπος. Στην πραγματικότητα τα σπορέλαια αντέχουν λιγότερο τηγάνισμα, «προσφέρουν» τις ίδιες θερμίδες στον οργανισμό και έχουν έλλειψη σε θρεπτικά συστατικά. Η φήμη τους είναι επειδή είναι φθηνότερα και διαφημίζονται πολύ.

Το ελαιόλαδο όπως και όλα τα έλαια, «δίνει» στο σώμα 9 θερμίδες ανά γραμμάριο και είναι σαφώς υψηλότερης θρεπτικής αξίας καθώς περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα ενώ τα σπορέλαια περιέχουν περισσότερα πολυακόρεστα. Φυσικά, όπως είναι φυσικό, και το ελαιόλαδο χάνει το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής αξίας του με το τηγάνισμα. Ωστόσο, στους 180 βαθμούς, που είναι η κατάλληλη θερμοκρασία τηγανίσματος για να μαγειρευτεί το φαγητό χωρίς να καίγεται, ελαιόλαδο έχει μεγαλύτερη αντοχή και μειωμένο κίνδυνο οξείδωσης. ‘Οταν το λάδι δεν προβάλει «αντίσταση» παράγονται υποπροϊόντα τα οποία είναι επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία.

Η ισχύς του ελαιολάδου είναι λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς του σε μονοακόρεστα οξέα και βιταμίνη Ε. Γι ‘αυτό είναι το μόνο φυτικό έλαιο που μπορεί να τηγανιστεί μέχρι και τρεις φορές, με την προϋπόθεση ότι δεν θα αφήσετε να καεί και η θερμοκρασία να μην υπερβεί τους 220 βαθμούς. Σε αντίθεση με αυτό, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα του σπορέλαιου, είναι πολύ ευάλωτα στις υψηλές θερμοκρασίες και έτσι στο τηγάνι διασπώνται για να επιτρέψουν τη δημιουργία βλαβερών ελεύθερων ριζών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως το φοινικέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως για τηγάνισμα, αναπτύσσονται τα πολύ επιβλαβή για την υγεία, ειδικά για την καρδιά, trans λιπαρά οξέα.

Αν λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι το λάδι μετά το πρώτο τηγάνισμα είναι άχρηστο διατροφικά, τα σπορέλαια μπορεί να είναι μέχρι και επικίνδυνα. Η διύλιση είναι αναγκαία προκειμένου να γίνουν πολλά σπορέλαια, βρώσιμα και είναι μια διαδικασία που στερεί πολλά στοιχεία, όπως οι πολυφαινόλες και οι βιταμίνες. Δεν είναι τυχαίο ότι όσοι γνωρίζουν από καλό λάδι και καλό φαγητό προσθέτουν ελαιόλαδο στο τέλος του μαγειρέματος, για να δώσει όλη τη γεύση και όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Εξαιρετικά δημοφιλής για τηγάνισμα είναι για παράδειγμα το φοινικέλαιο, επειδή είναι φθηνότερο, αλλά είναι το μόνο σπορέλαιο που περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα 40%. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σε θερμοκρασία δωματίου δεν είναι τόσο υγρό και είναι εξαιρετικά επιβλαβές για την υγεία των ανθρώπων που έχουν υψηλή χοληστερόλη.

 
ΠΗΓΗ: sellas.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...