Ταλαιπωρημένα μαλλιά και δέρμα; Σας έχουμε τη θαυματουργή λύση…

75

Ταλαιπωρημένα μαλλιά και δέρμα; Σας έχουμε τη θαυματουργή λύση…

 
Έχετε θαμπά μαλλιά, εύθραυστα νύχια και δέρμα ξερό, αφυδατωμένο και γερασμένο; Τότε θα πρέπει η διατροφή σας να μην είναι σωστή και να έχετε ελλείψεις βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και άλλων θρεπτικών συστατικών. Τα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα μας αντικατοπτρίζουν τη διατροφή μας. Γι’ αυτό και τυχόν διατροφικές απώλειες μπορεί να οδηγήσουν σε κακή υγεία των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος. Θα πρέπει λοιπόν να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, που είναι απαραίτητες για τη σύνθεση της κερατίνης και για την παραγωγή του κολλαγόνου και της ελαστίνης, που δίνουν στο δέρμα σας σφιχτή και ελαστική υφή, και θα πρέπει να λαμβάνετε μια καλή πολυβιταμίνη που να καλύπτει τις ελλείψεις σας σε ζωτικά θρεπτικά συστατικά και να σας παρέχει αντιοξειδωτικά που σας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες καθώς και ένα συμπλήρωμα διατροφής που να ενισχύει το κολλαγόνο. Και τι σχέση έχει το κολλαγόνο με τις ελεύθερες ρίζες;

 

 

Η πρωτεΐνη κολλαγόνο είναι μια από τις ουσίες που προσδίδουν στο δέρμα μας το νεανικό σφρίγος και την ελαστικότητά του. Το κολλαγόνο είναι εξαιρετικά ευάλωτο στη φθορά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν βλάβη στα πρωτεϊνικά μόρια που αποτελούν το δέρμα. Κανονικά τα μόρια κολλαγόνου ακουμπούν το ένα πάνω στο άλλο, γεγονός που δίνει την απαλότητα και την ελαστικότητα στο δέρμα μας. Όταν όμως φθαρούν, γίνονται σκληρά και άκαμπτα και η κατάσταση αυτή κάνει το δέρμα να δείχνει γερασμένο. Να γιατί χρειάζεστε λοιπόν συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν τα διατροφικά συστατικά που παρέχουν τα δομικά στοιχεία για το σχηματισμό του κολλαγόνου. Ας εξετάσουμε όμως τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την υγεία των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματός σας.

 

Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α κάνει πραγματικά θαύματα για το δέρμα σας και συνιστάται για τη θεραπεία σοβαρών περιπτώσεων ακμής και άλλων προ-
βλημάτων του δέρματος. Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει ξηροδερμία και λιπαρότητα, φαγούρα και απώλεια της ελαστικότητας. Προστατεύει επίσης τα μαλλιά. Από την έλλειψή της οι τρίχες γίνονται ξηρές, λευκές και πέφτουν εύκολα και μπορεί επίσης να προκληθεί πιτυρίδα. Η έλλειψή της έχει ως συνέπεια, ξηρά και εύθραυστα νύχια με διαβρώσεις. Η βιταμίνη Α παράγει υγιές σμήγμα, ένα ελαιώδες συστατικό που εκκρίνεται από τους σμηγματογόνους αδένες, δίνοντάς σας απαλό δέρμα και λαμπερά μαλλιά.

 

Σύμπλεγμα βιταμινών Β: Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για μια σειρά χημικών αντιδράσεων που συνδέονται με ένζυμα και προστατεύουν με πολλούς τρόπους το δέρμα και την υγεία σας. Η βιταμίνη Β6, το φολικό οξύ και η βιταμίνη Β12 είναι σημαντικές για το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και αιμογλομπίνης, που μεταφέρει οξυγόνο από τους πνεύμονες σε άλλους ιστούς τουσώματος, όπως είναι και τα μαλλιά. Για να έχουμε υγιή μαλλιά πρέπει να υπάρχει συνεχής τροφοδοσία με αίμα και οξυγόνο. Έλλειψη της βιταμίνης Β12 έχει ως συνέπεια την εμφάνιση σκούρων κηλίδων κατά τόπους και πρόωρα γκρίζα μαλλιά. Η Β6 μετατρέπει τα λιπαρά οξέα, όπως το γάμμα-λινολεϊκό οξύ, σε χημικές ουσίες που ονομάζονται προσταγλανδίνες. Οιπροσταγλανδίνες ελέγχουν αποτελεσματικά τις χημικές ουσίες που προκαλούν φλεγμονή. Και φλεγμο-νή οδηγεί σε ένα γερασμένο δέρμα. Η βιοτίνη παίζει ρόλο στη βελτίωση του μεταβολισμού του λίπους στο τριχωτό της κεφαλής. Η έλλειψή της κάνει το δέρμα ωχρό και ξηρό.

 

Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου, εμποδίζει τη χαλάρωση των ιστών και του δέρματος και προστατεύει από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Έλλειψή της οδηγεί σε μαλλιά που σπάνε εύκολα. Η βιταμίνη C ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος στο τριχωτό της κεφαλής και στους θύλακες της τρίχας, κάτι που επιταχύνει την ανάπτυξη των μαλλιών.

 

Βιταμίνη Ε: Η βιταμίνη Ε προστατεύει από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες και μας προφυλάσσει από ηλιακά εγκαύματα. Είναι αντιγηραντική βιταμίνη και κατά συνέπεια καταπολεμά τη γήρανση του δέρματος. Βελτιώνει την κυκλοφορία του τριχωτού της κεφαλής.

 

Ασβέστιο: Το ασβέστιο είναι πολύ σημαντικό για να έχουμε γερά νύχια.

 

Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου. Χωρίς ψευδάργυρο, τα ένζυμα που αφομοιώνουν το κατεστραμμένο κολλαγόνο και κάνουν δυνατή την παραγωγή καινούργιου δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Συμβάλλει στην παραγωγή της κερατίνης, βοηθά να μη χάνουμε τα μαλλιά μας και τα εμποδίζει να ασπρίσουν πρόωρα. Ο ψευδάργυρος είναι επίσης βασικό συστατικό του ενζύμου που ονομάζεται υπεροξείδιο της δισμουτάσης, το οποίο διαλύει τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου.

 

Σελήνιο: Το σελήνιο καθυστερεί τη μείωση του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Είναι αντιοξειδωτικό, απαραίτητο για το σχηματισμό της υπεροξειδάσης γλουταθειόνης, μιας από τις πιο σημαντικές φυσικές αντιοξειδωτικές άμυνες.

 

 

Πυρίτιο: Όλοι οι συνδετικοί ιστοί περιέχουν πυρί-τιο, κάτι που σημαίνει ότι τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια περιέχουν πυρίτιο. Για να είναι υγιή τα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα, αυτό εξαρτάται σε μεγάλο ποσοστό από το πόσο πυρίτιο είναι παρόν. Το πυρίτιο είναι ένα συστατικό απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του ενζύμου προλυυδροξυλάση. Αυτό το ένζυμο λειτουργεί στο σχηματισμό του κολλαγόνου στα οστά, στους χόνδρους και στους συνδετικούς ιστούς, και είναι έτσι ευεργετικό για υγιή μαλλιά, δέρμα και νύχια.

 

 

Χαλκός: Ο χαλκός αναμειγνύεται στην παραγωγή του κολλαγόνου. Βοηθάει την παραγωγή της μελανίνης. Από αρχαιοτάτων χρόνων ο χαλκός είχε χρησιμοποιηθεί στην κοσμητική για την ομορφιά του δέρματος.

 

Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners
Από το βιβλίο » ΥΠΕΡ-ΤΡΟΦΕΣ: ΓΙΝΕΤΕ ΑΙΩΝΟΒΙΟΙ»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...