ΠΡΟΣΟΧΗ! Δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες αποτελούν κίνδυνο για την υγεία σας…

747

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες αποτελούν κίνδυνο για την υγεία σας…

 

Συμπληρώστε το παρακάτω ερωτηματολόγιο για να δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες θα σας προκαλέσουν μελλοντικά φλεγμονή στο σώμα ή αν έχετε ήδη φλεγμονή και πόσο σοβαρή είναι αυτή.
Α) Διατροφικές συνήθειες στο σπίτι
1. Μαγειρεύετε με καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο ή σογιέλαιο (και όχι με ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας);
Προσθέστε 3 βαθμούς.
2. Τρώτε ένα προσυσκευασμένο γεύμα μικροκυμάτων που παρέχει ένα πλήρες γεύμα (σε αντίθεση με μόνο τα κατεψυγμένα λαχανικά) περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 1 βαθμό.
3. Τρώτε τροφές συσκευασμένες σε κουτιά, όπως τα έτοιμα προς κατανάλωση δημητριακά, περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 1 βαθμό.
4. Όταν τρώτε στο σπίτι, χρησιμοποιείτε συσκευασμένες σάλτσες σαλάτας που περιέχουν ηλιέλαιο ή σογιέλαιο ή μερικώς υδρογονωμένα λίπη (trans λιπαρά οξέα) και όχι ελαιόλαδο;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
5. Τρώτε μακαρόνια, ψωμί ή πίτσα (το ένα από τα τρία, ή δύο από τα τρία ή και τα τρία) καθημερινά;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
6. Τρώτε προϊόντα αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ ή ντόνατς τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
7. Χρησιμοποιείτε μαργαρίνη αντί βουτύρου;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
8. Τρώτε πολλά χάμπουργκερ;
Προσθέστε 1 βαθμό.
9. Δεν σας αρέσει να τρώτε ψάρι;
Προσθέστε 1 βαθμό.
10. Πίνετε τακτικά αναψυκτικά (με ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά) ή προσθέτετε ζάχαρη στον καφέ ή στο τσάι σας;
Προσθέστε 1 βαθμό.

 

 

Β) Διατροφικές συνήθειες στα εστιατόρια
1. Τρώτε σε εστιατόρια φαστ φουντ τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
2. Τρώτε σε κινεζικά εστιατόρια περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
3. Τρώτε μακαρόνια ή πίτσα σε εστιατόριο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
4. Τρώτε παναρισμένο ή τηγανητό ψάρι ή τηγανητές γαρίδες περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
5. Τρώτε τηγανητές πατάτες;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
6. Τρώτε πολύ συχνά βοδινό κρέας;
Προσθέστε 1 βαθμό.
7. Αν τρώτε βοδινό, το χάμπουργκερ είναι ο αγαπημένος σας τύπος;
Προσθέστε 1 βαθμό.
8. Πίνετε συχνά αναψυκτικά όταν τρώτε έξω;
Προσθέστε 1 βαθμό.
Εκτίμηση και βαθμολόγηση:
• 0-2 Χαμηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε φλεγμονή, που είναι ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψετε τον εαυτό σας από χρόνια φλεγμονή.
• 3-5 Μέτρια.
Ακολουθείτε μια δίαιτα μέτριας φλεγμονής, που μπορεί να θέσει το στάδιο για χρόνια φλεγμονή.
• 6-19 Υψηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα υψηλής φλεγμονής, η οποία ουσιαστικά αυξάνει τον κίνδυνο για φλεγμονώδεις ασθένειες.
• 20+ Πολύ υψηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα πολύ υψηλής φλεγμονής, η οποία αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για ασθένειες.
Παρατηρήσεις στο ερωτηματολόγιο:
1. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγμονής σε αυτό το ερωτηματολόγιο, αλλά όχι στο πρώτο ερωτηματολόγιο: Είστε σε κίνδυνο για ανάπτυξη φλεγμονωδών παθήσεων στα επόμενα χρόνια. Αυτή θα ήταν καλή στιγμή να ενισχύσετε την μακρόχρονη υγεία σας.
2. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγμονής και στα δύο ερωτηματολόγια: Έχετε πολύ υψηλό επίπεδο φλεγμονής. Ο λόγος είναι προφανώς ότι καταναλώνετε πάρα πολλές τροφές που προκαλούν φλεγμονή.
3. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγμονής στο πρώτο ερωτηματολόγιο, αλλά όχι σε αυτό το ερωτηματολόγιο: Έχετε προφανώς υιοθετήσει μια πολύ καλή δίαιτα, αλλά πρέπει να τελειοποιήσετε τη διατροφή σας και να λάβετε κάποια συμπληρώματα διατροφής και κάποια βότανα.
Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners

Από το βιβλίο «ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΙΣ ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...