Tα σημάδια που δείχνουν ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη…

63

Tα σημάδια που δείχνουν ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη…

 
Περισσότερες από 55 ασθένειες έχουν συνδεθεί με τη γλουτένη, την πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και το κριθάρι. Υπολογίζεται ότι το 99% όσων έχουν δυσανεξία στη γλουτένη ή κοιλιοκάκη, δεν έχουν ποτέ διαγνωστεί.

Αν έχετε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι έχετε δυσανεξία στη γλουτένη:

1. Πεπτικά προβλήματα, όπως δυσκοιλιότητα, αέρια, φούσκωμα ή και διάρροια. Επίσης, παρατηρείται δυσκοιλιότητα στα παιδιά όταν έχουν φάει γλουτένη.

 

2. Θυλακική υπερκεράτωση (keratosis pilaris) μια ασθένεια που είναι γνωστή και ως «δέρμα κοτόπουλου» και εμφανίζεται στην πίσω πλευρά των μπράτσων. Είναι συνήθως αποτέλεσμα της ανεπάρκειας ενός λιπαρού οξέος, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και από ανεπάρκεια της βιταμίνης Α, επειδή η γλουτένη προκαλεί δυσκολία απορρόφησης του λίπους, προκαλώντας βλάβη στο έντερο.

 

3. Κόπωση, ή θολούρα του εγκεφάλου, ή αίσθηση κούρασης μετά από γεύμα που περιέχει γλουτένη.

 

4. Διάγνωση μιας αυτοάνοσης νόσου, όπως είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η ελκώδης κολίτιδα, ο λύκος, η ψωρίαση, η σκληροδερμία, η θυρεοειδίτιδα Hashimoto.

 

5. Νευρολογικά συμπτώματα, όπως ζάλη ή αίσθημα ότι βρίσκεστε εκτός ισορροπίας.

 

6. Ορμονικές ανισορροπίες, όπως προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS), σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή ανεξήγητη υπογονιμότητα.

 

7. Ημικρανίες.

 

8. Η διάγνωση της χρόνιας κόπωσης και ινομυαλγία. Αυτές οι διαγνώσεις απλά δείχνουν ότι δεν μπορεί να διαγνωστεί η αιτία της κούρασης ή του πόνου σας.

 

9. Φλεγμονή, πρήξιμο ή πόνος στις αρθρώσεις σας, όπως τα δάχτυλα, τα γόνατα ή τους γοφούς.

 

10. Θέματα διάθεσης, όπως το άγχος, η κατάθλιψη και οι εναλλαγές της διάθεσής σας.

 

Πώς να ελεγχθεί η δυσανεξία στη γλουτένη
Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε αν έχετε πρόβλημα είναι να κάνετε μια διατροφή αποχής από τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη για περίπου 2 με 3 εβδομάδες και στη συνέχεια να την επαναφέρετε. Να έχετε, ωστόσο, υπόψιν σας πως η γλουτένη είναι μια πολύ μεγάλη πρωτεΐνη και μπορεί να πάρει μήνες ή ακόμη και χρόνια για να καθαρίσετε τον οργανισμό σας απ’ αυτήν, επομένως όσο περισσότερο μπορείτε να την εξαλείψετε από τη διατροφή σας, πριν την ξαναβάλετε σ’ αυτήν, τόσο το καλύτερο.

Αν αποβάλλοντας τη γλουτένη από τη διατροφή σας νοιώθετε πολύ καλύτερα και χειροτερέψετε όταν την επαναφέρετε, τότε πιθανότατα η γλουτένη είναι αυτή που σας δημιουργεί πρόβλημα. Για να είναι όμως ακριβές και αποτελεσματικό αυτό το τεστ θα πρέπει να την εξαλείψετε 100% από τη διατροφή σας.

Οταν λέμε ότι πρέπει να την εξαλείψετε 100% εννοούμε 100 και όχι… 99. Ακόμα και ίχνη γλουτένης από φάρμακα ή συμπληρώματα μπορεί να είναι αρκετά για να προκαλέσουν ανοσολογική αντίδραση στο σώμα σας.

Σύμφωνα με μελέτες, για τα άτομα με κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στη γλουτένη, η παρουσία της ακόμα και μια φορά το μήνα στη διατροφή σας αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 600%.

Αν δεν μπορείτε να ελέγξετε από μόνοι σας τη γλουτένη στη διατροφή σας ή τυχόν βλάβες που σας προκαλεί, ζητήστε συμβουλές από το γιατρό σας.
ΠΗΓΗ: medinova.gr

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...