Μούρο acai! Το πιο υγιεινό φρούτο!

67

Μούρο acai! Το πιο υγιεινό φρούτο!

 

Το acai (ασάι) είναι ένα βραζιλιάνικο μούρο που προέρχεται από το φοινικόδεντρο acai (Euterpe oleracea) από την περιοχή του Αμαζόνιου και θεωρείται μια από τις πιο πλήρεις και υγιεινές τροφές της φύσης. Είναι συγγενές με το βατόμουρο και το cranberry. Περιέχει αντιοξειδωτικά, αμινοξέα και απαραίτητα λιπαρά οξέα.

 

Το acai περιέχει μια αξιοσημείωτη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών που μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και μας βοηθούν να καταπολεμήσουμε την πρόωρη γήρανση. Περιέχει 10 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα κόκκινα σταφύλια, 10- 30 φορές περισσότερες ανθοκυανίνες από το κόκκινο κρασί, 60% περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα ρόδια και διπλή ποσότητα αντιοξειδωτικών από ταβατόμουρα. Οι ανθοκυανίνες είναι συστατικά που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Οι ανθοκυανίνες είναι υπεύθυνες για τις κόκκινες, βιολετί και μπλε αποχρώσεις σε πολλά φρούτα, λαχανικά και λουλούδια. Οι τροφές που είναι πολύ πλούσιες σε ανθοκυα-νίνες – όπως τα βατόμουρα, τα κόκκινα σταφύλια, το κόκκινο κρασί και το acai – είναι πολύ έντονα χρωματισμένες. Μερικές από τις ανθοκυανίνες που έχουν βρεθεί στο acai είναι η κυανιδίνη-3-γλυκοσίδη και η κυανιδίνη-3-ρουτινοσίδη. Άλλες φαινόλες που περιέχει είναι η κατεχίνη και επικατεχίνη (που υπάρχουν και στο πράσινο τσάι), η κουερσετίνη και διάφορα άλλα φλαβονοειδή. Είναι πιθανό ότι η συνεργιστική δράση αυτών των συστατικών, όπως βρίσκονται στο acai, είναι υπεύθυνη για την ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση.

 

Το acai περιέχει μονοακόρεστα λίπη, διαιτητικές ίνες και φυτοστερόλες (βήτα-σιτοστερόλη, καμπεστερόλη και σιγμαστερόλη) που βοηθούν στην καρδιαγγειακή υγεία. Περιέχει επίσης ένα σχεδόν τέλειο σύμπλεγμα αμινοξέων. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βήτα-καροτίνη, βιταμίνες C και E, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Περιέχει υψηλή ποσότητα καλίου, χαλκού και μαγγανίου.

 

Το acai είναι ένα φρούτο πλούσιο σε απαραίτητα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Το περιεχόμενο του σε λιπαρά οξέα μοιάζει με αυτό του ελαιόλαδου, διότι το acai είναι πλούσιο σε μονοακόρεστο ολεϊκό οξύ (ωμέγα-9). Το ολεϊκό οξύ είναι σημαντικό, διότι βοηθά τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ιχθυελαίων να διαπερνούν την κυτταρική μεμβράνη και μαζί βοηθούν να γίνουν οι κυτταρικές μεμβράνες πιο εύκαμπτες.

 

Διατηρώντας την κυτταρική μεμβράνη εύκαμπτη, όλες οι ορμόνες, οι νευροδιαβιβαστές και οι υποδοχείς ινσουλίνης λειτουργούν πιο αποτελεσματικά.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι υψηλά επίπεδα ινσουλίνης δημιουργούν φλεγμονή, η οποία προκαλεί γήρανση. Αν και χρειάζεται να γίνουν επιπλέον έρευνες, πιλοτικές μελέτες προτείνουν ότι σε υγιείς υπέρβαρους ενήλικες η καθημερινή κατανάλωση acai μειώνει σημαντικά τη χοληστερίνη και διάφορους δείκτες του μεταβολικού συνδρόμου που σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη, καρδιαγγειακή ασθένεια και εγκεφαλικό, όπως αναφέρει ο Jack F. Bukowski, MD, Ph.D., πρώην καθηγητής του Harvard και νυν διευθυντής του Nutritional Science Research Institute.

 

Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners
Από το βιβλίο » ΥΠΕΡ-ΤΡΟΦΕΣ: ΓΙΝΕΤΕ ΑΙΩΝΟΒΙΟΙ»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...