Αντιμετωπίστε την αρθρίτιδα! Δείτε πως…

81

Αντιμετωπίστε την αρθρίτιδα! Δείτε πως…

 

Διάφορες φυσιοθεραπευτικές αγωγές (άσκηση, θερμότητα, κρύο, διαθερμία, υπέρηχος κ.λπ.) είναι συχνά ευεργετικές στη βελτίωση του πόνου της κινητικότητας των αρθρώσεων και στη μείωση του πόνου της οστεοαρθρίτιδας, ιδιαίτερα όταν χορηγούνται τακτικά.

Το μεγαλύτερο μέρος του οφέλους της φυσιοθεραπείας θεωρείται ότι είναι αποτέλεσμα της επιτευχθείσης κατάλληλης ενυδάτωσης μέσα στην κάψα της άρθρωσης (σακοειδές περίβλημα που περικλείει την αρθρική κοιλότητα). Κλινικές και πειραματικές μελέτες δείχνουν ότι η βραχέος κύματος διαθερμία (μία μέθοδος χορήγησης βαθειάς θερμότητας) προσφέρει σημαντικό όφελος.

Ο συνδυασμός της βραχέος κύματος διαθερμίας με περιοδικό μασάζ με πάγο, ανάπαυση και κατάλληλες ασκήσεις είναι μια πολύ αποτελεσματική προσέγγιση. Η θεραπεία με υπέρηχο και λέιζερ έχει επίσης φανεί ότι βοηθά πολύ.

Οι καλύτερες ασκήσεις είναι οι ισομετρικές και η κολύμβηση. Αυτοί οι τύποι άσκησης αυξάνουν την κυκλοφορία στην άρθρωση και ενισχύουν τους γειτονικούς μύες χωρίς να καταπονούν τις αρθρώσεις.
Η αύξηση της δύναμης των μυών γύρω από τις αρθρώσεις που έχουν προσβληθεί από οστεοαρθρίτιδα έχει φανεί ότι βελτιώνει την κλινική εικόνα και μειώ νει τον πόνο.

Προγράμματα βαδίσματος βοηθούν να βελτιωθεί η λειτουργική κατάσταση και ανακουφίζουν τον πόνο στους ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα του γόνατου.

Η φυσιοθεραπεία έχει σημαντικό ρόλο και στη θεραπεία της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Αν και δεν προκαλούν ίαση, οι κατάλληλες φυσιοθεραπευτικές αγωγές μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση στον ασθενή και να διατηρήσουν τη λειτουργία των αρθρώσεων και των μυών. Η θερμότητα χρησιμοποιείται για να ανακουφίσει από το πιάσιμο και τον πόνο, να χαλαρώνει τους μύες και να αυξάνει την έκταση της κίνησης. Η υγρή θερμότητα (π.χ. υγρά πακέτα, θερμά μπάνια) είναι αποτελεσματικότερη από την ξηρή θερμότητα (όπως θερμοφόρες) και μπάνια παραφίνης χρησιμοποιούνται, αν αναπτυχθεί ερεθισμός του δέρματος από το βύθισμα σε κανονικό νερό. Τα κρύα πακέτα έχουν αξία κατά τη διάρκεια των εξάρσεων.

Οι ασκήσεις ενίσχυσης και έκτασης είναι σημαντικές για τη βελτίωση και τη διατήρηση της λειτουργίας των αρθρώσεων. Οι ασθενείς με προχωρημένη ρευματοειδή αρθρίτιδα και με σημαντική φλεγμονή θα πρέπει να ξεκινήσουν με σταδιακές, παθητικές ασκήσεις έκτασης καθώς και με ισομετρικές ασκήσεις. Καθώς βελτιώνεται η φλεγμονή, είναι πιο κατάλληλες οι δραστήριες ασκήσεις έκτασης και οι ισοτονικές ασκήσεις.

Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος της American Association of Drugless Practitioners

Από το βιβλίο » ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ-ΦΥΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ»
Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...