Τροφές με αντικαρκινική δράση!

148

Τροφές με αντικαρκινική δράση!

 
Υπάρχουν πολλές πολύ θρεπτικές τροφές. Πολλές από αυτές τις τροφές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι «δωρητές ηλεκτρονίων» και οι ελεύθερες ρίζες είναι «ληστές ηλεκτρονίων» που παίρνουν ηλεκτρόνια από μια κυτταρική μεμβράνη ή από το DNA και αποσταθεροποιούν αυτόν τον ιστό. Αυτό θα μπορούσε να είναι η αρχή του καρκίνου. Οι επιστήμονες έχουν αναπτύξει μια νέα τεχνική για τη μέτρηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας των τροφών που ονομάζεται ORAC (Oxygen Radical Antioxidant Capacity). Βασικά οι τροφές που είναι πλούσιες σε χρώμα είναι συνήθως πλούσιες σε αντιοξειδωτικά.
Ας εξετάσουμε τις κατηγορίες αντικαρκινικών τροφών.

1. Λαχανικά
Τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικά συστατικά, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι καλύτερες κατηγορίες λαχανικών περιλαμβάνουν:
Γεμάτα χρώματα λαχανικά: Παντζάρια, σπανάκι, καρότα, ντομάτες, κολοκύθια και πολλά άλλα. Όσο βαθύτερο είναι το χρώμα, τόσο περισσότερα τα «φυτοχημικά». Σε αυτές τις χρωστικές βρίσκονται 20.000 βιοφλαβονοειδή και 800 καροτενοειδή, που παρέχουν εκπληκτική αντιοξειδωτική προστασία και διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα, για να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα.
Οικογένεια λάχανου: Λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών. Σε αυτά τα λαχανικά βρίσκεται μια σειρά αντικαρκινικών, αποτοξινωτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένης της ινδόλης-3-καρμπινόλης και της σουλφοραφάνης.
Οικογένεια allium. Τα κρεμμύδια και το σκόρδο περιέχουν βιοφλαβονοειδή όπως την κουερσετίνη, που μπορούν να επαναφέρουν ένα καρκινικό κύτταρο σε ένα υγιές κύτταρο. Άλλα συστατικά αυτής οικογένειας αντικαρκινικών λαχανικών περιλαμβάνουν allicin, S-allylcysteine και σελήνιο.
2. Λιπαρά ψάρια
Ο σολομός, ο μπακαλιάρος, το σκουμπρί, και η σαρδέλα περιέχουν αντικαρκινικά λίπη, που ελαττώνουν την εξάπλωση του καρκίνου, διεγείρουν τις ανοσοποιητικές λειτουργίες και περιέχουν ιχνοστοιχεία από τη θάλασσα που δεν βρίσκονται συχνά σε τροφές από τα εδάφη μας που είναι άδεια από μέταλλα. Λόγω του περιεχομένου σε υδράργυρο αποφύγετε τον ξιφία και τον τόνο.

3. Φύκια
Τα θαλάσσια χόρτα έχουν αποτελέσει τη βασική διατροφή των ανθρώπων που ζούσαν κοντά στον ωκεανό για πολλούς αιώνες. Μόνο πρόσφατα έχουμε απορρίψει τα φύκια ως τροφή. Τα φύκια είναι πλούσια σε αντιμικροβιακούς παράγοντες που εμποδίζουν τα παθογόνα να εισβάλλουν στο έντερό μας. Περιέχουν μια ειδική διαλυτή ίνα που μεταφέρει τα βλαβερά λίπη, τα οξειδωτικά, τα κατάλοιπα ορμονών και άλλες τοξίνες έξω από το έντερο. Είναι επίσης η καλύτερη πηγή πολλών ιχνοστοιχείων που βρίσκονται στον ωκεανό και χρειάζονται να είναι στη διατροφή των ανθρώπων.

4. Μούρα
Στα σμέουρα, στις φράουλες, στα κεράσια, στα blueberries και στα blackberries υπάρχει ένας ισχυρός αντικαρκινικός παράγοντας, το ελλαγικό οξύ, το οποίο κάνει τα καρκινικά κύτταρα να καταστρέφονται (απόπτωση).

5. Γιαούρτι
Όταν το βακτήριο γαλακτοβάκιλλος προκαλεί ζύμωση στο σάκχαρο του γάλακτος, δημιουργείται μια ποικιλία υγιεινών υποπροϊόντων που τρέφουν το έντερο και το ανοσοποιητικό σύστημα. Λόγω του ότι το 80% του ανοσοποιητικού συστήματος βρίσκεται στον γαστρεντερικό σωλήνα, το γιαούρτι μπορεί να ενισχύει τις άμυνες του σώματος κατά των μολύνσεων και του καρκίνου.

6. Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες και άλλα φυτοχημικά και είναι χρήσιμο στη μάχη κατά του καρκίνου. Ερευνητές στο NationalCancerInstitute στην Ιαπωνία και στην Κίνα έχουν βρει πολυάριθμους μηχανισμούς που εξηγούν γιατί το πράσινο τσάι μπορεί να προλάβει και ακόμα να αντιστρέψει μερικές μορφές καρκίνου.

7. Υγιεινά μπαχαρικά
Η μουστάρδα, το κάρρυ, οι καυτερές πιπεριές, η κανέλλα, το σκόρδο, τα κρεμμύδια, η πιπερόρριζα (ginger), το φασκόμηλο, το δενδρολίβανο, το θυμάρι και άλλα μπαχαρικά μπορούν να αντικαταστήσουν το αλάτι και τη ζάχαρη. Αυτά τα μπαχαρικά προσθέτουν γεύση και θεραπευτικά αντικαρκινικά και ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος συστατικά.

Μάριος Δημόπουλος
Διατροφολόγος-Συγγραφέας
Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition
Μέλος του American Association of Drugless Practitioners

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
loading...