ΤΕΣΤ: Δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες είναι επικίνδυνες για την υγείας σας…

ΤΕΣΤ: Δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες είναι επικίνδυνες για την υγείας σας…
Συμπληρώστε το παρακάτω ερωτηματολόγιο για να δείτε αν οι διατροφικές σας συνήθειες θα σας προκαλέσουν μελλοντικά φλεγμονή στο σώμα ή αν έχετε ήδη φλεγμονή και πόσο σοβαρή είναι αυτή.
Α) Διατροφικές συνήθειες στο σπίτι
1. Μαγειρεύετε με καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο ή σο¬γιέλαιο (και όχι με ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας);
Προσθέστε 3 βαθμούς.
2. Τρώτε ένα προσυσκευασμένο γεύμα μικροκυ¬μάτων που παρέχει ένα πλήρες γεύμα (σε αντίθεση με μόνο τα κατεψυγμένα λαχανικά) περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 1 βαθμό.
3. Τρώτε τροφές συσκευασμένες σε κουτιά, όπως τα έτοιμα προς κατανάλωση δημητριακά, περισσότε¬ρο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 1 βαθμό.
4. Όταν τρώτε στο σπίτι, χρησιμοποιείτε συσκευ¬ασμένες σάλτσες σαλάτας που περιέχουν ηλιέλαιο ή σογιέλαιο ή μερικώς υδρογονωμένα λίπη (trans λιπα¬ρά οξέα) και όχι ελαιόλαδο;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
5. Τρώτε μακαρόνια, ψωμί ή πίτσα (το ένα από τα τρία, ή δύο από τα τρία ή και τα τρία) καθημερινά;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
6. Τρώτε προϊόντα αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ ή ντόνατς τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
7. Χρησιμοποιείτε μαργαρίνη αντί βουτύρου;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
8. Τρώτε πολλά χάμπουργκερ;
Προσθέστε 1 βαθμό.
9. Δεν σας αρέσει να τρώτε ψάρι;
Προσθέστε 1 βαθμό.
10. Πίνετε τακτικά αναψυκτικά (με ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά) ή προσθέτετε ζάχαρη στον καφέ ή στο τσάι σας;
Προσθέστε 1 βαθμό.

Β) Διατροφικές συνήθειες στα εστιατόρια
1. Τρώτε σε εστιατόρια φαστ φουντ τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
2. Τρώτε σε κινεζικά εστιατόρια περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
3. Τρώτε μακαρόνια ή πίτσα σε εστιατόριο τουλά¬χιστον μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
4. Τρώτε παναρισμένο ή τηγανητό ψάρι ή τηγανη¬τές γαρίδες περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
5. Τρώτε τηγανητές πατάτες;
Προσθέστε 2 βαθμούς.
6. Τρώτε πολύ συχνά βοδινό κρέας;
Προσθέστε 1 βαθμό.
7. Αν τρώτε βοδινό, το χάμπουργκερ είναι ο αγα¬πημένος σας τύπος;
Προσθέστε 1 βαθμό.
8. Πίνετε συχνά αναψυκτικά όταν τρώτε έξω;
Προσθέστε 1 βαθμό.
Εκτίμηση και βαθμολόγηση:
• 0-2 Χαμηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε φλεγμονή, που είναι ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψετε τον εαυτό σας από χρόνια φλεγμονή.
• 3-5 Μέτρια.
Ακολουθείτε μια δίαιτα μέτριας φλεγμονής, που μπορεί να θέσει το στάδιο για χρόνια φλεγμονή.
• 6-19 Υψηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα υψηλής φλεγμονής, η οποία ουσιαστικά αυξάνει τον κίνδυνο για φλεγμονώ¬δεις ασθένειες.
• 20+ Πολύ υψηλή.
Ακολουθείτε μια δίαιτα πολύ υψηλής φλεγμο¬νής, η οποία αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για ασθέ¬νειες.
Παρατηρήσεις στο ερωτηματολόγιο:
1. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγ¬μονής σε αυτό το ερωτηματολόγιο, αλλά όχι στο πρώ¬το ερωτηματολόγιο: Είστε σε κίνδυνο για ανάπτυξη φλεγμονωδών παθήσεων στα επόμενα χρόνια. Αυτή θα ήταν καλή στιγμή να ενισχύσετε την μακρόχρονη υγεία σας.
2. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγ¬μονής και στα δύο ερωτηματολόγια: Έχετε πολύ υψη¬λό επίπεδο φλεγμονής. Ο λόγος είναι προφανώς ότι καταναλώνετε πάρα πολλές τροφές που προκαλούν φλεγμονή. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε είναι να ακο¬λουθήσετε την αντιφλεγμονώδη διατροφή που περι-γράφουμε σε αυτό το βιβλίο, ώστε να βελτιώσετε μα¬κροπρόθεσμα την υγεία σας.
3. Είστε στο στάδιο υψηλής ή πολύ υψηλής φλεγ¬μονής στο πρώτο ερωτηματολόγιο, αλλά όχι σε αυτό το ερωτηματολόγιο: Έχετε προφανώς υιοθετήσει μια πολύ καλή δίαιτα, αλλά πρέπει να τελειοποιήσετε τη διατροφή σας και να λάβετε κάποια συμπληρώματα διατροφής και κάποια βότανα.

Μάριος Δημόπουλος

Διατροφολόγος

Μέλος του American Council of Applied Clinical Nutrition

Μέλος της American Association of Drugless Practitioners

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ