Πως θα γλυτώσετε τις περιττές θερμίδες όταν τρώτε έξω…

Πως θα γλυτώσετε τις περιττές θερμίδες όταν τρώτε έξω…

Έφτασε επιτέλους ο Αύγουστος, ο μήνας των διακοπών, της χαλάρωσης και της ελευθερίας! Είτε βρισκόμαστε στην πόλη μας, είτε σε κάποιο από τα μαγικά νησιά της Ελλάδας, αυτή την εποχή του χρόνου, οι πιθανότητες να τρώμε εκτός σπιτιού αυξάνονται κατακόρυφα. Λίγο οι μικρές αποδράσεις, λίγο οι συχνές επισκέψεις σε ταβέρνες και εστιατόρια με φίλους, δεν είναι δύσκολο να ξεφύγουμε από το σύνηθες πρόγραμμα διατροφής μας, κερδίζοντας 1-2 επιπλέον κιλά.
Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανησυχείτε για την αύξηση του σωματικού σας βάρους, μιας κι αν ακολουθήσετε ορισμένες μικρές και έξυπνες συμβουλές, δεν πρόκειται να στερηθείτε καμία από τις απολαύσεις του καλοκαιριού ενώ παράλληλα δεν θα βάλετε σε κίνδυνο την υγεία και τη σιλουέτα σας. Ας ρίξουμε μια ματιά παρακάτω…

Φαγητό εκτός σπιτιού: μήπως δεν είναι για μένα;
Είτε είναι καλοκαίρι είτε χειμώνας, το φαγητό σε κάποια ταβέρνα, εστιατόριο ή ακόμη και fast food είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους να αποδράσετε για λίγο από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, να κοινωνικοποιηθείτε με τους φίλους σας και να διασκεδάσετε ενώ παράλληλα θα απολαύσετε υπέροχες γεύσεις και αγαπημένα πιάτα. Αν παρόλα αυτά ανησυχείτε για την πιθανή πρόσληψη βάρους, δεν υπάρχει κανένας λόγος να απορρίψετε μία πρόσκληση για φαγητό, προκειμένου να μη χαλάσετε το διατροφικό σας πρόγραμμα. Αντιθέτως, αποδεχτείτε με χαρά την πρόταση και με μερικές έξυπνες κινήσεις, απολαύστε το γεύμα σας και την παρέα των φίλων ή της οικογένειάς σας.

Φαγητό στην ταβέρνα ή στο εστιατόριο
Αν η βραδινή σας έξοδος ξεκινήσει με φαγητό σε κάποια ταβέρνα ή εστιατόριο, μην ξεχνάτε πως συνήθως προηγούνται τα ορεκτικά. Σίγουρα ο κατάλογος είναι γεμάτος με λαχταριστά και άκρως δελεαστικά ορεκτικά, όμως φροντίστε να επιλέξετε τον αριθμό των πιάτων που σας ικανοποιούν, με γνώμονα το ότι θα ακολουθήσει το κυρίως γεύμα και σίγουρα δε θέλετε να έχετε ήδη χορτάσει. Επιπλέον, αποφύγετε ορεκτικά που είναι τηγανιτά ή παναρισμένα, αντικαθιστώντας τα με τις πιο υγιεινές εναλλακτικές τους.
Όσον αφορά το κυρίως γεύμα, δεν υπάρχει λόγος να περιοριστείτε στο «κοτόπουλο φιλέτο με σαλάτα». Οι υγιεινές επιλογές είναι πάρα πολλές και σίγουρα θα βρείτε κάτι να ανταποκρίνεται στις δικές σας διατροφικές προτιμήσεις. Το κλειδί σε αυτή την περίπτωση είναι να επιλέξετε μία καλή πηγή πρωτεΐνης (κρέας, ψάρι ή θαλασσινά) και να το συνοδεύσετε με ρύζι ή πατατοσαλάτα αντί για τηγανιτές πατάτες. Μία άλλη εναλλακτική είναι τα μαγειρευτά φαγητά, ζυμαρικά, ακόμα και πίτσα, δίνοντας όμως βαρύτητα σε κάποια χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, ελέγξτε τον τρόπο μαγειρέματος και δώστε βάση στα ψητά φούρνου ή σωτέ, αποφεύγοντας τα πανέ, τηγανιτά, αλά κρεμ και ογκρατέν. Όσον αφορά τα ζυμαρικά, επιλέξτε σάλτσες με λαχανικά ή κόκκινη σάλτσα και στην πίτσα επιλέξτε τη λεπτή ζύμη με σάλτσα ντομάτας, τυρί και λαχανικά.

Φαγητό στο beach bar
Είστε πολλές ώρες στην παραλία και… πεινάσατε; Κανένα πρόβλημα! Στο beach bar σίγουρα θα βρείτε κάποιο καλό γεύμα. το πρόβλημα όμως είναι πως, συνήθως το φαγητό στα beach bar είναι της μορφής fast-food. Δηλαδή club sandwich, burger, σαλάτες με διάφορες σως, σάντουιτς, τηγανιτά κ.ά. Κι όμως, όλα αυτά μπορούν να γίνουν ελαφρύτερα, αρκεί να κάνετε τις κατάλληλες αντικαταστάσεις. Για παράδειγμα, στο club sandwich μπορείτε να αντικαταστήσετε το μπείκον με γαλοπούλα και να αφήσετε στην άκρη τις πατάτες. Ακόμη, μπορείτε και να το μοιραστείτε με κάποιο άλλο άτομο από την παρέα σας. Εναλλακτικά, επιλέξτε κάποιο σάντουιτς με αραβική πίτα, καπνιστό σολομό ή γαλοπούλα και τυρί με κάποια ελαφριά sauce. Προτιμήστε τις sauces με μουστάρδα έναντι αυτές που έχουν βάση τη μαγιονέζα.

Σαλάτα για συνοδευτικό ή για κυρίως γεύμα;
Μία σαλάτα μπορεί να καταναλωθεί τόσο σαν συνοδευτικό, όσο και σαν κυρίως. Για να αποτελέσει συνοδευτικό πιάτο πρέπει να είναι απλή, δηλαδή να περιέχει μόνο λαχανικά, ωμά ή ψητά ή βραστά και κάποια ελαφριά βινεγκρέτ με λεμόνι ή ξύδι ή μπαλσάμικο. Εάν η σαλάτα είναι πιο σύνθετη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως κυρίως γεύμα. Για παράδειγμα, μία σαλάτα τύπου Καίσαρα ή ένας ντάκος με τυρί και ντομάτα, που περιέχει κάποια πηγή πρωτεΐνης και κάποιον υδατάνθρακα μπορεί να αποτελέσει ένα πλήρες γεύμα. Και σε αυτές τις περιπτώσεις όμως μην ξεχνάτε την επιλογή μιας απλής βινεγκρέτ κι όχι λιπαρών σως.

Επιδόρπιο για το τέλος;
Μία κοινή πρακτική για πολλά εστιατόρια είναι να προσφέρουν γλυκό ή/και φρούτο μετά το γεύμα. Σε αυτή την περίπτωση είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε εάν πραγματικά χρειάζεστε επιδόρπιο. Εάν όχι, αρνηθείτε ευγενικά. Δεν υπάρχει λόγος να προσλάβετε παραπάνω θερμίδες και λιπαρά από κάτι που δεν έχετε ανάγκη εκείνη την ώρα και μπορείτε άνετα να καταναλώσετε κάποια πιο κατάλληλη στιγμή αργότερα ή την επόμενη ημέρα. Αν όμως χρειάζεστε κάτι να σας αλλάξει τη γεύση, προτιμήστε ένα φλιτζάνι καφέ ή μια τσίχλα.

 

 

Ειρήνη Μαθιουδάκη, Χημικός- Συγγραφέας

flowmagazine.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ