Προστατευτείτε από το εγκεφαλικό τρώγοντας καθημερινά αυτό το φρούτο!

Προστατευτείτε από το εγκεφαλικό τρώγοντας καθημερινά αυτό το φρούτο!

 
Δεν είναι ανάγκη να διαβάσουμε έρευνες για να μάθουμε και να καταλάβουμε πως η καθημερινή κατανάλωση φρούτων είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας. Τώρα όμως, Ολλανδοί επιστήμονες πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και λένε πως η καθημερινή κατανάλωση φρούτων μπορεί να μειώσει στο μισό τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Και μάλιστα, τα φρούτα συγκεκριμένου χρώματος.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Βάγκενινγκεν στην Ολλανδία παρακολούθησαν για δέκα χρόνια 20.069 εθελοντές, που είχαν ηλικία 20-65 ετών όταν άρχισε η μελέτη.
Σκοπός τους ήταν να διαπιστώσουν ποιος ήταν ο ρόλος των φρούτων στον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου.
Κανένας εθελοντής δεν είχε καρδιαγγειακό πρόβλημα όταν άρχισε η μελέτη, ενώ όλοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια διατροφής.
Κατά τη διάρκεια των δέκα χρόνων, 233 από τους εθελοντές έπαθαν εγκεφαλικό.

Τα φρούτα και τα λαχανικά που κατανάλωναν χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με βάση το χρώμα τους: πράσινα (σκουροπράσινα, φυλλώδη λαχανικά), πορτοκαλί/κίτρινα (κυρίως εσπεριδοειδή και καρότα), κόκκινα/πορφυρά (κυρίως κόκκινα λαχανικά) και λευκά (το 55% ήταν μήλα και αχλάδια).

Τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δημσιεύτηκαν στην ιατρική επιθεώρηση Stroke, έδειξαν πως τα πράσινα, τα πορτοκαλί και τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά δεν φάνηκε να συσχετίζονται με το εγκεφαλικό. Αντιθέτως, ο κίνδυνος εγκεφαλικού ήταν κατά 52% χαμηλότερος στους εθελοντές με αυξημένη κατανάλωση λευκών φρούτων και λαχανικών, σε σύγκριση με τον κίνδυνο που διέτρεχαν όσοι δεν τα έτρωγαν.

Που οφείλεται ομως αυτό; Όπως εξηγεί η επικεφαλής της έρευνας, Δρ. Λίντα Ούντε Γκριπ ο όφελος αυτό αποδίδεται στην παρουσία φυτοχημικών ουσιών, όπως τα καροτενοειδή και τα φλαβονοειδή.

Στην πραγματικότητα, ανά 25 γρ. λευκού φρούτου ή λαχανικού την ημέρα, ο κίνδυνος εγκεφαλικού μειωνόταν κατά 9%. Ένα μεσαίου μεγέθους μήλο ισούται με 120 γρ.

Όπως τόνισε η Δρ. Γκριπ «ένα μήλο ή ένα αχλάδι την ημέρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσει κανείς τις πιθανότητές του για εγκεφαλικό επεισόδιο. Τα ευρήματά μας όμως δεν σημαίνουν πως θα αφαιρέσει κανείς τα υπόλοιπα φρούτα και λαχανικά από τη διατροφή του, διότι πολλές μελέτες τα έχουν συσχετίσει με άλλα οφέλη στην υγεία».

ΠΗΓΗ: healthview.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ