Προλάβετε τη ΘΡΟΜΒΩΣΗ!

Προλάβετε τη ΘΡΟΜΒΩΣΗ!

ΤΙ ΕΊΝΑΙ Η ΘΡΌΜΒΩΣΗ ;
Θρόμβωση ονομάζεται ο σχηματισμός ενός θρόμβου μέσα στο αίμα και αποτελεί μια από τις τρεις πιο συνηθισμένες αιτίες θανάτου από πρόβλημα του καρδιαγγειακού συστήματος. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα συχνή αιτία θανάτου παγκοσμίως και απαιτεί την προσοχή μας ! Η θρόμβωση δεν είναι απλή περίπτωση και για να αντιμετωπιστεί απαιτεί ενημέρωση του κόσμου …

Κατά την θρόμβωση δημιουργούνται θρόμβοι στο αίμα που παρεμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία του ή προκαλούν ακόμα και την ολική διακοπή της προς το συγκεκριμένο αγγείο. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο, που σύμφωνα με τους ειδικούς, η θρόμβωση αποτελεί ισχυρή απειλή, αφού σε αυτή οφείλονται οι τρεις πρώτες αιτίες θανάτου :
 το οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου
 το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο
 και η ΦΘΝ (Φλεβική Θρομβοεμβολική Νόσος)

Εάν λοιπόν επιβάλλεται κάτι, αυτό σίγουρα είναι η ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ, η ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ και φυσικά η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ του προβλήματος !
ΥΠΆΡΧΕΙ ΌΜΩΣ ΠΡΌΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΌΜΒΩΣΗ ;

Ο θρόμβος δεν είναι τίποτα άλλο από μια μάζα στερεοποιημένου αίματος (που συντελλείται από αιμοπετάλια και από πρωτεΐνες αίματος). Κάθε θρόμβος, υπάρχει περίπτωση να αποσπαστεί από το αρχικό σημείο δημιουργίας του και μέσω του αίματος να μεταφερθεί σε άλλο σημείο του σώματος, δημιουργώντας επιπλοκές (άλλοτε πιο ήπιες και άλλοτε πολύ σοβαρές) σε αυτό το σημείο που θα εγκατασταθεί εκ νέου !

Μερικές από τις αιτίες που συντελλούν στην δημιουργία ενός θρόμβου είναι οι ακόλουθες :
 η αρτηριοσκλήρωση
 η καθιστική ζωή
 η αρρυθμία
 η καρδιακή ανεπάρκεια
 Η ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : ΕΊΝΑΙ ΛΟΙΠΌΝ ΠΑΣΙΦΑΝΈΣ ΠΩΣ ΜΙΑ ΚΑΘΙΣΤΙΚΉ ΖΩΉ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΊ ΜΈΤΡΟ ΠΡΌΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΌΜΒΩΣΗ ! ΓΙΑ ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΠΡΌΛΗΨΗ ΣΥΝΊΣΤΑΤΑΙ ΤΑΚΤΙΚΉ ΣΩΜΑΤΙΚΉ ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ, ΚΑΛΉ ΖΩΉ ΧΩΡΊΣ ΣΤΡΕΣ, ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΈΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΉ ΚΑΙ ΚΑΛΌ ΎΠΝΟ ΤΟ ΒΡΆΔΥ !

Η σωματική άσκηση είναι μια πολύ καλή λύση για την ποφυγή της θρόμβωσης αλλά και άλλων σοβαρών προβλημάτων υγείας, αλλά επειδή για πολύ κόσμο φαντάζει ως κάτι ακατόρθωτο, ας δούμε μερικά πιο απλά αλλά βασικά μέτρα πρόληψης της θρόμβωσης
Νο 1 μέτρο πρόληψης : Αποφεύγουμε να παραμένουμε καθιστοί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είτε λοιπόν βρισκόμαστε στη δουλειά είτε βρισκόμαστε στο σπίτι, προσπαθούμε να διακόπτουμε τις ώρες καθισιού με μικρά διαλείμματα περπατήματος ώστε να αρχίσει να κυκλοφορεί ξανά το αίμα !

Νο 2 μέτρο πρόληψης : Προσπαθούμε να διατηρούμε συνέπεια στη διατροφή μας και να επιλέγουμμε υγιεινά και χωρίς πολλά κορεσμένα λιπαρά γεύματα !

Νο 3 μέτρο πρόληψης : Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού – όπως τονίζουμε πάντα – είναι το Α και το Ω για τη διατήρηση της υγείας και της καλής λειτουργίας του οργανισμού.

Νο 4 μέτρο πρόληψης :Η διατήρηση μιας καλής φυσικής κατάστασης και ενός σωστού σωματικού βάρους είναι υψίστης σημασίας για την αντιμετώπιση της θρόμβωσης !

Νο 5 μέτρο πρόληψης : Ελαττώνουμε ή κόβουμε τελείως την κατανάλωση αλκοόλ !

Νο 6 μέτρο πρόληψης : Φυσικά κόβουμε το κάπνισμα και αποφεύγουμε τους κλειστούς χώρους όπου γινόμαστε παθητικοί καπνιστές !

Νο 7 μέτρο πρόληψης : Επαναλαμβάνουμε τακτικά και με συνέπεια τους ιατρικούς μας ελέγχους και ενημερώνουμε τον γιατρό μας για τυχόν αλλαγές της κατάστασής μας ή περίεργες μεταβολές στο σώμα μας !

ΠΡΟΣΟΧΗ : ΤΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΟΎΝ ΤΟ ΌΡΙΟ ΤΟΥ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΎ ΣΤΟΝ ΔΜΣ (ΔΕΊΚΤΗ ΜΆΖΑΣ ΣΏΜΑΤΟΣ) ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΧΆΣΟΥΝ ΒΆΡΟΣ ΜΕ ΜΙΑ ΣΩΣΤΉ ΔΙΑΤΡΟΦΉ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑΚΤΙΚΉ ΆΣΚΗΣΗ !
ΠΌΤΕ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΉΣΩ ;

Εάν εκδηλώνει κάποια από τα παρακάτω συμπτώματα θα πρέπει να σπεύσεις για εξετάσεις !!!

 ταχυπαλμία
 πόνος στο στήθος
 δύσπνοια
 δυσκολία και πόνος κατά την αναπνοή
 λιποθυμία
 μούδιασμα
 αίσθημα αδυναμίας
 δυσκολία στον λόγο
 στιγμιαίες μεταβολές της όρασης
 πρήξιμο των άκρων
 κοκκίνισμα ή πόνος στα άκρα

 

health-fitness.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ