Ποιες είναι οι τροφές για καλύτερη μνήμη!

Κατά τα τελευταία χρόνια, το φαινόμενο της εξασθένησης της μνήμης γίνεται όλο και πιο συχνό με αποτέλεσμα να απειλείται σημαντικά η δημόσια υγεία.
Τόσο ψυχιατρικές όσο και νευροεκφυλιστικές διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια, η κατάθλιψη, η νόσος Alzheimer, η νόσος Parkinson και η νόσος του Huntington συνδέονται με την ηλικία και σχετίζονται με βλάβη της μνήμης. Στους ανθρώπους, η μειωμένη γνωστική λειτουργία, ξεκινά στα μέσα της ζωής του και αυξάνεται με την πάροδο της ηλικίας γεγονός που υποδηλώνει ότι ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου για την απώλεια της μνήμης είναι η ηλικία από μόνη της. Έτσι λοιπόν, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντική είναι η πρόληψη σε τέτοιου είδους καταστάσεις.
Ένας τρόπος για να προλάβουμε όσο γίνεται την απώλεια της μνήμης είναι η σωστή διατροφή. Υπάρχουν τροφές που βοηθάνε την ενίσχυση της μνήμης και λειτουργούν θετικά στη γνωστική λειτουργία.
Κάποιες από αυτές τις τροφές είναι:
Τα λαχανικά και κυρίως τα φυλλώδη περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β12 και φολικό οξύ που ενισχύουν τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών, βοηθάνε στη βελτίωση της διάθεσης, της μνήμης και της συγκέντρωσης.
Τα αυγά περιέχουν χολίνη, βιταμίνες Β2, Β5, Β12, D, Κ, πρωτεϊνη, ιώδιο και μολυβδαίνιο και βοηθάνε στη διατήρηση της ευελιξίας και της ακεραιότητας των κυτταρικών μεμβρανών του εγκεφάλου. Είναι επίσης το κλειδί για το διαβιβαστή της μνήμης ακετυλοχολίνη.
Το σπανάκι περιέχει θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες Β2, Β3, Β6, C, Ε, Κ, φολικό οξύ, β-καροτένιο, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και CoQ10. Συγκεκριμένα, το συνένζυμο CoQ10 είναι μια θρεπτική ουσία που διατηρεί τον εγκέφαλο σε εγρήγορση. Επίσης, ο σίδηρος και η βιταμίνη C που περιέχονται στο σπανάκι, δίνουν ενέργεια στον οργανισμό και ενισχύουν τους νευροδιαβιβαστές, όπως άλλωστε και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και το φολικό οξύ.
Τα τρόφιμα επίσης που είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε όπως το ελαιόλαδο, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί, το φυστικοβούτυρο και τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των νευρώνων και των νευρικών κυττάρων, γεγονός που είναι απαραίτητο στη νόσο του Alzheimer.
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια όπως στο σολομό, στο σκουμπρί, στον τόνο και άλλα, είναι ιδιαίτερα προστατευτικά για την υγιή λειτουργία της καρδιάς, ενώ όσον αφορά τον εγκέφαλο, φαίνεται να είναι πολύ σημαντικά για τη φυσιολογική λειτουργία των νευρώνων.
Γράφει ο Γεώργιος Χατζησπυρέλλης Χημικός Τροφίμων, μέλος της επιστημονικής ομάδας της εταιρείας Viogenesis.
Πηγή: diatrofologiki.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ