Αυτά είναι τα φαγητά που μπλοκάρουν όλες τις παθήσεις!

Αυτά είναι τα φαγητά που μπλοκάρουν όλες τις παθήσεις!
Το κάπνισμα, το άγχος, η ρύπανση του περιβάλλοντος και η κακή διατροφή προκα­λούν αύξηση των ελεύθερων ριζών με συνέπεια απ’ τη μία την επιτάχυνση της γήρανσης του οργανισμού και απ’ την άλλη την πρόκληση ασθενειών όπως ο καρκίνος, η νόσος Αλτσχάιμερ, οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Το οξειδωτικό στρες, αποτέλεσμα της αλόγι­στης παραγωγής των ελεύθερων ριζών, οδηγεί στη σταδιακή καταστροφή των κυττάρων.

Η βασική άμυνα του οργανισμού στη δράση των ελεύθερων ριζών είναι τα διάφορα αντιοξειδωτικά. Σημαντικές έρευνες που έχουν γίνει έχουν αναδείξει ως σημαντικότερα αντιοξειδωτικά συστατικά τη βιταμίνη Ε, τη βιταμίνη C, τη βιταμίνη Α, το λυκοπένιο, το β καροτένιο, τις πολυφαινόλες και το σελήνιο.

Με αυτά τα αντιοξειδωτικά θα προστατέψουμε τον οργανισμό μας από την πρόωρη γήρανση και θα απομακρύνουμε την πιθανότητα να αρρωστήσουμε.

Η βιταμίνη Α, που βρίσκεται στο σπανάκι, τα πεπόνια, τα βερίκοκα, τα δαμάσκηνα και το αβοκάντο, ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα, συμβάλλει στη διατήρη­ση της καλής υγείας του δέρματος και παράλληλα ενισχύει την όρασή μας.

Η βιταμίνη C, περιέχεται στις πιπεριές, το ακτινίδιο, τα εσπεριδοειδή και τις φράου­λες, συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών και του δέρματος.

Η βιταμίνη Ε, βρίσκεται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, στο ταχίνι και τα δαμάσκηνα, μας προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις και είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του δέρματος.

Το λυκοπένιο το βρίσκουμε στη σάλτσα ντομάτας και γενικά στα κόκκινα φρούτα. Προστατεύει τους άνδρες από τον καρκίνο του προστάτη.

Το β καροτένιο καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που γερνάνε τα κύτταρά μας. υπάρ­χει στο πεπόνι, το καρπούζι, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα, τον ανανά.

Σημαντικό αντιοξειδωτικό ρόλο παίζουν και οι πολυφαινόλες. Το κόκκινο κρασί, τα λαχανικά, το σταφύλι, το ρόδι και τα εσπεριδοειδή περιέχουν αυτές τις φυτοχημικές ου­σίες. Οι πολυφαινόλες ενισχύουν την καλή λειτουργία της καρδιάς, του εγκεφάλου και του ουροποιητικού συστήματος.

Το σελήνιο πολεμά τις ελεύθερες ρίζες και ισχυροποιεί τον οργανισμό. Το βρίσκουμε κυρίως στα ροδάκινα, τα καρπούζια, τα σταφύλια, τα λαχανικά και τα θαλασσινά.

Όλα αυτά έχουν θετική επίδραση και στην ψυχική μας υγεία. Όσοι καταναλώνουν πολλά φρούτα και λαχανικά έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση, ενέργεια και αισιοδο­ξία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε από ειδικούς της Σχολής Δη­μόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης πως άτομα με θετική σκέψη και ευχάριστη διάθεση είχαν στο αίμα τους υψηλά επίπεδα καροτενο­ειδών.

Η νηστεία λοιπόν είναι μια καλή ευκαιρία να καταναλώσουμε άφθονα φρούτα και λαχανικά, ώστε ο οργανισμός μας να επωφεληθεί στο μέγιστο από τα αντιοξειδωτικά.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ