ΑΠΟΚΡΙΕΣ! Πως θα ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΤΕ την Κυριακή ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟΥΣ και ΔΥΣΦΟΡΙΑ…

ΑΠΟΚΡΙΕΣ! Πως θα ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΤΕ την Κυριακή ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟΥΣ και ΔΥΣΦΟΡΙΑ…

 

 

Βρισκόμαστε ήδη στην τελευταία εβδομάδα της αποκριάς, με την εποχή αυτή να χαρακτηρίζεται από πολύ κέφι, πάρτι, μασκαρέματα και φυσικά άφθονο φαγοπότι. Πριν λίγες ημέρες, ήταν η γιορτή της Τσικνοπέμπτης, η οποία τιμήθηκε δεόντως σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας ψήνοντας στους δρόμους και δημιουργώντας το απαραίτητο «τσίκνισμα». Πριν ακόμα αποτοξινωθούμε καλά καλά από την έντονη κρεατοφαγία της ημέρας αυτής, έρχεται η τελευταία Κυριακή της αποκριάς, μια ημέρα συνυφασμένη με έντονους, καρναβαλικούς εορτασμούς και φυσικά αρκετό φαγητό.

Σύμφωνα με την παράδοση, μία ημέρα πριν την Καθαρά Δευτέρα, τρώμε γαλακτοκομικά (Κυριακή της Τυρινής) αλλά και κρέας, προκειμένου να προετοιμάσουμε το σπίτι μας για την Σαρακοστή που έρχεται, «καθαρίζοντάς» το από κάθε ζωικό προϊόν που έχει απομείνει. Πώς θα καταφέρετε όμως να απολαύσετε τις αγαπημένες σας αποκριάτικες λιχουδιές χωρίς να το μετανιώσετε αργότερα; Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και διασκεδάστε χωρίς απρόοπτα στο καρναβάλι που έρχεται.

«Ναι» στις διατροφικές κραιπάλες αλλά με μέτρο
Η μέρα του καρναβαλιού χαρακτηρίζεται από πολύ κέφι, χορό, τραγούδι στις γειτονιές και φυσικά αρκετό φαγητό και ποτό. Είτε επιλέξετε να γευματίσετε με φίλους σε κάποιο σπίτι ή σε κάποια ταβέρνα, σίγουρα θα παρεκκλίνετε της καθημερινής σας διατροφικής ισορροπίας. Για τον λόγο αυτό λοιπόν, θυμηθείτε πως το στομάχι σας έχει αποκτήσει τους δικούς του ρυθμούς, οπότε δεν χρειάζεται να το επιβαρύνετε χωρίς λόγο.

Ξεκινήστε με μία σαλάτα
Δεν υπάρχει καλύτερη αρχή για ένα γεύμα από μία πλούσια και λαχταριστή σαλάτα. Επιλέξτε να συμπεριλάβετε πολλά δροσερά και πολύχρωμα λαχανικά εποχής, εξασφαλίζοντας έτσι από την αρχή τα θρεπτικά στοιχεία και τις βιταμίνες που χρειάζεστε. Επιπλέον, η σαλάτα οδηγεί σε κορεσμό, πράγμα που οδηγεί σε κατανάλωση μικρότερης ποσότητας φαγητού.

Τηρήστε το διατροφικό πρόγραμμα της ημέρας
Ακόμη και την ημέρα του καρναβαλιού μην παραλείψετε να ακολουθήσετε πιστά όλα σας τα γεύματα, ξεκινώντας φυσικά από ένα γερό πρωινό. Επίσης, 2-3 ώρες προτού ξεκινήσει το φαγοπότι μπορείτε να έχετε καταναλώσει ένα μικρό σνακ, όπως μια μπανάνα ή ανάλατους ξηρούς καρπούς. Με αυτό τον τρόπο κρατάτε σε εγρήγορση τον μεταβολισμό σας ενώ παράλληλα δεν βασανίζεστε από πείνα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Πιείτε νερό
Προσπαθήστε να συνοδεύσετε το γεύμα σας με νερό, αποφεύγοντας τα αναψυκτικά και το επιπλέον αλκοόλ που θα σας γεμίσουν περιττές θερμίδες. Από ποτά, επιλέξτε μπύρα ή κρασί.

Συνοδευτικά και ορεκτικά
Ένας άλλος παράγοντας που προσφέρει κενές θερμίδες σε κάθε μεγάλο γεύμα είναι τα ορεκτικά και τα συνοδευτικά. Προτιμήστε να ξεκινήσετε με ψητά ή ωμά λαχανικά, σαλάτα και τζατζίκι. Αποφύγετε τα τηγανητά εδέσματα αλλά και τις σως που περιέχουν μαγιονέζα. Έπειτα, επιλέξτε να συνοδέψετε το κρέας σας με ρύζι ή πατάτες φούρνου και όχι τηγανητές.

Το κρέας
Το κρέας είναι ίσως το βασικό χαρακτηριστικό σε κάθε γεύμα των ημερών αυτών. Αν φάτε χοιρινό, αφαιρέστε το ορατό λίπος ενώ στο κοτόπουλο αφαιρέστε την πέτσα. Εάν πάλι φάτε λουκάνικο, επιλέξτε κοτόπουλου ή χοιρινού ή γαλοπούλας. Σε γενικές γραμμές, φροντίστε η ποσότητα του κρέατος γενικότερα να μην ξεπερνά κατά πολύ την καθημερινή κατανάλωση.

Χορέψτε!
Μία υπέροχη ιδέα για να διασκεδάσετε την ημέρα αυτή όπως της αξίζει, ενώ παράλληλα θα ασκήστε χωρίς να το καταλαβαίνετε, είναι ο χορός. Όπως είναι φυσικό η διάθεσή σας θα ανέβει, αφήνοντας πίσω το στρες της καθημερινότητας αλλά και ο μεταβολισμός σας θα δουλεύει σε «καρναβαλικούς ρυθμούς»!

ΠΗΓΗ: flowmagazine.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ