Αντιμετωπίστε την οικονομική και ψυχολογική κρίση, διατροφικά!

Αντιμετωπίστε την οικονομική και ψυχολογική κρίση, διατροφικά!
Η οικονομική κρίση και όλες αυτές οι ραγδαίες εξελίξεις στη πολιτική έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην ψυχολογική κατάσταση του Έλληνα πολίτη. Πρόσωπα σκυθρωπά και αβέβαια, δεν έχουν το σθένος να αντιμετωπίσουν αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Βαριά συναισθήματα με αυξανόμενα κρούσματα κατάθλιψης σημειώνονται συχνά σε τέτοιες καταστάσεις. Εδώ έρχεται πάλι η διατροφή να μας βοηθήσει και να μας δώσει μια ένεση τονωτική, έτσι ώστε να διαβούμε από αυτές τις καταστάσεις δυνατοί.
Ωμέγα-3 λιπαρά
Η πλουσιότερη διατροφική πηγή των ω3 λιπαρών είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, το σκουμπρί, η ρέγκα και η πέστροφα, αλλά και φυτικές πηγές όπως ο λιναρόσπορος και τα καρύδια. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση ω3 λιπαρών, τόσο μικρότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης κατάθλιψης.
Αυξήστε την πρόσληψη των βιταμινών Β και ιδαίτερα του φολικού οξέος
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β διατηρούν ακέραιο το νευρικό μας σύστημα και είναι απαραίτητες για διάφορες σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας. Επίσης, οι άνθρωποι με χαμηλά επίπεδα φoλικού οξέος, ή υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης (το φολικό οξύ βοηθά στη μείωση της ομοκυστεϊνης), τείνουν να εμφανίζουν συχνότερα κατάθλιψη. Καλές πηγές φολικού οξέος είναι το συκώτι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι μπανάνες, οι φακές κ.ά..
Αυξήστε τη σεροτονίνη και τη ντοπαμίνη με πρωτεΐνη
Η σεροτονίνη παράγεται στον εγκέφαλο από ένα αμινοξύ που ονομάζεται τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη βρίσκεται σε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως το κρέας, τα ψάρια, τα φασόλια και τα αυγά. Επίσης με την κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφών προσλαμβάνουμε και καλές ποσότητες του αμινοξέος τυροσίνη, το οποίο αποτελεί πρόδρομο συστατικό της παραγωγής ντοπαμίνης, η οποία είναι εξίσου σημαντική. Η ντοπαμίνη ενεργοποιείται σε στιγμές απόλαυσης και καλής διάθεσης, καθώς έχει καταγραφεί σε έρευνες ότι όταν εθελοντές άκουγαν μουσική που τους άρεσε, τα επίπεδα ντοπαμίνης στον οργανισμό τους αυξάνονταν.
Αυξήστε τις φυτικές ίνες της διατροφής σας
Μια ανισσοροπία του σακχάρου στο αίμα, έχει ως αποτέλεσμα μια ανισσοροπία στη διάθεσή μας. Με αυτό το δεδομένο προσλαμβάνοντας επεξεργασμένο υδατάνθρακα, όπως λευκό ψωμί, ζάχαρη, γλυκά και λιγότερο υδατάνθρακα πλούσιο σε φυτικές ίνες, πέρα από το σάκχαρο επηρεάζουμε και τη διάθεση μας. Επίσης τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως φρούτα, δημητριακά, όσπρια και ολικής άλεσης ρύζι και ζυμαρικά, αυξάνουν την παραγωγή ενδορφινών στον εγκέφαλο που σχετίζονται με μείωση του πόνου, του άγχους και βελτίωση της διάθεσης.
Φέρτε τον ήλιο με τη βιταμίνη D
Γνωστή ως «βιταμίνη ηλιοφάνεια», περίπου το 90% της βιταμίνης D, συντίθεται στο δέρμα μας με τη δράση του ηλιακού φωτός. Η ανεπάρκεια βιταμίνης D έχει συσχετιστεί με περισσότερα κρούσματα κατάθλιψης.
Και ένα είναι σίγουρο.. ήλιο έχουμε άφθονο και ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΟΝ ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ! Οπότε δώστε ένα διάλλειμα στον εαυτό σας και χαρείτε τον ήλιο, πάντα με προσοχή!
Γράφει ο Γεώργιος Χατζησπυρέλλης Χημικός Τροφίμων, μέλος της επιστημονικής ομάδας της εταιρείας Viogenesis.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ